Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, June 4, 2008

Kesan pertama dari kenaikan harga minyak


Seantero negara dah tahu, harga petrol akan dinaikkan sebanyak RM0.78 mulai tgh malam nie. Tadi semasa balik keja, dimana sahaja setesen minyak sepanjang jalan balik, telah penuh sesak dengan kereta dan tak kurangnya lori2 besar, melimpah ruah hingga ke gigi jalan.

Lagi teruk tu stesen minyak kat spg 4 Bukit Minyak, sesaknya sampai kat Kota Permai.

Berapa ringgit sangat korang nak save kalau isi ari nie... dok tunggu beratur punya lama sambil pasang aircon tu pun dah berapa ringgit yang melayang sementara dok tunggu giliran korang isi minyak.

Tak paham aku ngan diaorang nie.... nak jimat 3 hingga 4 ringgit tapi rugi nya entah lebih lagi ngan masa korang pula tersangkut ngan kesesakan dalam tu, kurang2 pun setengah jam lebih...


sebutir kata:
Jimat sen tapi rugi ringgit... inilah padahnya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails