Sahabat adalah perisai diri

Thursday, July 17, 2008

Ayam dan kambing



Pada suatu hari, ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam: Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah, ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan?

Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.....

Kambing: Apsal pulak?

Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak...

sebutir kata:
Klasifikasi aurat adalah untuk ditutup bukan untuk tontonan.. credit to Adha diatas lawak diatas.. heh.. heh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails