Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, July 16, 2008

Kisah cikgu Intan


Gambar hiasan.

Ada sorang cikgu sekolah rendah. Nama dia cikgu Intan.

Dia ni mengajar subjek bahasa Inggeris. Tiap tiap hari kan mesti cikgu Intan ni tensen. Sebab bebudak kat kelas yang dier ngajar tu bebal belaka. Dah dekat setengah tahun die ngajar murid² die masih tak tau apa apa.

Satu hari tu dengan tensenye die berdiri kat depan murid² die dgn muka yang marah.. sambil tu die pun cakaplah.. "sapa rasa diri dia bodoh berdiri sekarang!"

Tiba-tiba sorang budak bernama Ahmad berdiri. "Hah, bagus sapa lagi nak mengaku macam ahmad ni?" tanya cikgu Intan.

"Er.. cikgu" Ahmad menjawap.. " sebenarnya saya kesian kat cikgu berdiri sorang² kat situ macam orang bodoh!" selamba jer Ahmad cakap mcm tu...

sebutir kata:
Haaa kan dah kena sebijik.. apa2 pun moga kita tak tensen lepas baca nie..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails