Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, September 30, 2008

Salam Eidulfitri kepada semua umat Islam


sebutir kata:
Salam Eidulfitri, Minal 'aidil wal faiziin buat semua umat Islam walau dimana berada.. sebuah video suasana takbir raya di Mekah.. sayu dah syahdu.. disebalik keriangan menyambut Syawal, kita pasti terkenang madrasah Ramadhan selama sebulan.. insyaallah dipanjangkan usia moga ketemu lagi di Ramadhan mendatang..

Perhatikan jiwamu dan sempurnakan..
Kamu insan kerana jiwa, bukan kerana jasad - Abul Fath al-busti

Monday, September 29, 2008

Nature
















sebutir kata:
Jadikanlah apa yang dilihat oleh mata itu untuk kita berfikir, dari berfikir itu rasakan dalam hati kebesaran Penciptanya..

Aidilfitri disambut 1 Oktober

KUALA LUMPUR 29 Sept.— Tarikh Hari Raya Aidilfitri ditetapkan pada Rabu, 1 Oktober, demikian diumumkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia.

“Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, setelah diperkenan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia mengisytiharkan bahawa tarikh Hari Raya Puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada hari Rabu, 1 Oktober 2008,” katanya.Beliau berkata demikian menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia. - Bernama

sebutir kata:
Selamat Hari Raya diucapkan pada semua pengunjung.. Maaf andai terlanjur kata..

Sunday, September 28, 2008

Menjelang syawal - do'nt forget to pay bills

sebutir kata:
Sempena syawal nie.. ingat2 lah untuk jelaskan bil tertunggak, jangan balik lepas syawal rumah gelap, ayaq pulak tak dak semua kena potong.. haru gak bila duit pulak banyak dah habih masa raya sakan..

Keputusan EPL hari ini 27hb Sep 2008


  1. Manchester United 2 - 0 Bolton Wanderes
  2. Everton 0 - 2 Liverpool
  3. Stoke City 0 - 2 Chelsea
  4. Newcastle 1 - 2 Blackburn
  5. Middlesbourogh 0 - 1 West Brom
  6. Fulham 1 - 2 West Ham
  7. Aston Villa 2 - 1 Sunderland
sebutir kata:
MU bernasib baik dapat gak tiga mata, terima kasih kat refree pasai bagi penalti bukan kad merah kat Ronaldo pasai pura2 jatuh dipetak penalti.. heh.. heh..

Giggs cabar MU menang 10 game berturut-turut

MANCHESTER: Ryan Giggs mencabar rakan-rakan sepasukan Manchester United mencatatkan 10 kemenangan berturut-turut bermula dengan perlawanan dengan Bolton Wanderers hari ini.

Juara Liga Perdana dan Eropah itu memulakan musim ini begitu lembap - hanya menang sekali dalam empat perlawanan pertama liga dan seri dengan Villarreal dalam peringkat kumpulan Liga Juara-Juara awal bulan ini.

sebutir kata:
MU bermula lembab dengan kelam kabut semua cukup, budak Ronaldo yang tak dak hati nak main ngan MU pun nak simpan gak lagi.. tu pasai jadi lagu tu.. Berbatov tak dak sapa yang feeding bola bagi dia.. memang kalut sikit MU tahun nie..

Friday, September 26, 2008

Power of Nature





sebutir kata:
Setiap kejadian hebat yang disaksikan mata, ingatlah akan kehebatan penciptanya..

Buka cawangan..


Seorang pengemis berdiri di pinggir jalan dengan memegang 2 buah topi yang lubangnya mengadah keatas dikedua tangannya. Datang seorang pejalan kaki dan memasukan wang kesalah satu topi sambil bertanya :

Pejalan kaki : Pakcik, kenapa pakcik memegang 2 buah topi ? Apa fungsi topi yang lagi satu?

Pengemis : Ketika ini dunia perniagaan sedang berkembang pesat, jadi saya memutuskan untuk menambah cawangan.

sebutir kata:
Saja je buat lawak.. tks to Adha tuk lawak pendek nie.. sekurang kurangnya pakcik tu ada wawasan..

Menjelang syawal - Good drivers.. just drive

sebutir kata:
Good drivers.. just drive.. jangan dok gagah nak buat lain kerja ketika memandu..

Please check under your desk

Check under your desk please...









Check..









Check..










Image Hosted by ImageShack.us
sebutir kata:
Aku yang upload gambaq nie pun kadang2 terkejut gak.. heh.. heh..

Mencari jodoh

Tolong la dia, klu ada kwn yg x kawin lagi blh kenalkan.....yg dah kawin pun dah gatai sgt boleh gakkk..


Abg,
Ika seganla. Dah la kita tak lawa. Biodata Ika ada kat bawah. Kalau betul ada kawan-kawan abg ikhlas nak berkenalan dengan ika, diorang kena terima ika seadanya tau. Maklumlah, ika ni orang kampong. Diorang pun kena faham dengan kerja ika. Ika ni peramugari, so selalu outstation. Ika tak kisah paras rupa, yang penting ikhlas dan SETIA. Ika tak suka womanizer dan lelaki hidung belang. Sapa2 yang minat ikhlas nak kawan ngan ika abg suruhla diorg add YM ika yea….

Nama: Nursharifah Intan Zulaikha Bt Zulyahya

Nama Panggilan: Ika

Umur: 23tahun  

Skin: Sowo Matang  

Kening: Lentik Sedikit  

Rambut: Hitam (xsuke kaler2 rambut)  

Alamat: Seksyen 17 Shah Alam, Selangor  

Pekerjaan: Peramugari  

Hobi: Shopping, Tengok Wayang, Clubbing  

Favorite Drink: Soya Campor Cincau, Cappucino  

Favorite Food: Seafood, Spaghetti, Pizza Hut, Budu

Email: ika_cute@yahoo.com.my

p/s: sebarang pertanyaan sila email saya dan gmbr saya ada sertakan dibawah..









sebutir kata:
Iklan lawak sumbangan Shuhaila.. heh.. heh.. gigi Ronaldinho oooo.. errr sori.. meremang bulu betis..

Ikan ber gigi aneh "Bibir pun mcm Manusia"





sebutir kata:
Baru dapat email.. ikan apa tah.. saja tarok pi la gambaq pelik nie..

SALAM AIDILFITRI DARI KAMI SEKELUARGA



Hampir sebulan kita berpuasa..
Tiba saatnya syawal kan menjelma..
Salam aidilfitri buat semua..
Pengunjung2 blog sebutir yang setia..


Sewaktu kita bersuka ria..
Allah s.w.t janganlah alpa..
Berhati2 dijalanraya..
Ianya bukan tempat berlumba..


sebutir kata:
Aidilfitri membawa erti.. kembali kita kealam firah.. setelah sebulan berpuasa, dicuci dosa sesuci kanak2.. tapi jaga perangai jangan seperti kanak2 pulak..

Kesempatan dialam maya ini, aku pohon maaf sekiranya terlanjur dan terkasar bahasa sewaktu sebutir ku berbicara.. ianya hanyalah SEBUTIR KATA..

Setiap anda amat bermakna bagiku.. ingatlah aku masih memerlukan kalian sebagai teman.. insyaallah bersua kembali kita selepas syawal nanti..

Thursday, September 25, 2008

Snake Charmer Record Pics






sebutir kata:
Saja tampal gambaq nie, terjumpa dalam kotak email buat mencuci mata..

Menjelang syawal - Jangan panik

sebutir kata:
Dalam perjalanan kita balik kampung ataupun beraya rumah sedara mara ka.. jangan lah kita cepat panik terhadap sebarang halangan.. akai kena panjang.. contohilah aksi video kat atas.. kena kreatif la sikit.. berhati hatilah dijalanraya.. heh.. heh..

Ramai 'beraya awal' beli makanan secara terbuka


MENCURIGAKAN. Orangramai termasuk yang dipercayai beragama Islam beratur panjang membeli makanan di restoran berhampiran Balai Polis Teluk Kumbar seawal pukul 10 pagi di Bayan Lepas semalam.


BAYAN LEPAS - Biarpun Hari Raya Aidilfitri akan disambut tidak sampai seminggu tetapi terdapat beberapa lelaki yang mula 'beraya awal' dengan ponteng puasa.

Tinjauan Kosmo! ke sebuah kedai makan di tepi jalan menghala ke Teluk Kumbar di sini mendapati ia menjadi lokasi pilihan orang Islam yang tidak berpuasa. Restoran yang menjadi tumpuan kaki ponteng puasa itu hanya kira-kira 100 meter dari Balai Polis Bayan Lepas.

sebutir kata:
Haa ni lagi cerita meriah.. belumpun raya, depa dah raya dah.. puasa baru dua hari depa dah cucuh meriam buloh.. orang camnie yang raya lebih gah dari orang yang berpuasa penuh.. juah tak berlagu nie.. tok guru kata dengar azan maghrib baru boleh makan, bukan azan dzohor dah balun dah.. isk.. isk..

Kanak-kanak 3 tahun saman Amy Search

KUALA LUMPUR 24 Sept. – Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun hari ini menyaman penyanyi Amy Search selaku pemilik Restoran Laksamana Cheng Ho kerana didakwa cuai sehingga menyebabkan bahagian belakang badannya melecur akibat terkena tumpahan kuah tomyam panas.

Nik Muhammad Zakwan Nik Zahir yang memfailkan saman itu melalui bapanya, Nik Zahir Nik Mohd. Idris, 31, bagaimanapun tidak menetapkan jumlah ganti rugi yang dituntut.

Saman tersebut yang menamakan Amy atau nama sebenarnya, Suhaimi Abdul Rahman selaku defendan, difailkan melalui firma guaman, Tetuan Adnan Seman & Associates di Pejabat Pendaftar Mahkamah Sesyen Sivil di sini.

sebutir kata:
Sakan ooo Malaysia kita la nie.. salah sikit saja, saman.. pelanggn saman pemilik restoran belambak dah.. adik nak saman abang pun ada.. anak saman bapa pun ada gak.. ooh.. Malaysia ku meriah..

Menjelang syawal - berhati hati diperjalanan


sebutir kata:
Beringatlah dalam perjalanan pada syawal nanti.. pengambilan sebarang makanan sewaktu perjalanan adalah penting for us reaching destination in one peace.. tks to Adha for the above video.. lawak gak nie.. heh.. heh..

Positive


Man tell MP: My son's a drug addict, my daughter's a prostitute, and my wife's a gambler.

MP: Isn't there anything positive in your family?

Man: Yes, I am HIV positive.

sebutir kata:
Contoh keluarga bahagia.. heh.. heh.. credit to Sathy untuk lawak tuh..

Lawyer and BMW car


A lawyer opened the door of his BMW, when suddenly a car came along and hit the door, ripping it off completely. When the police arrived at the scene:

The lawyer was complaining bitterly about the damage to his precious BMW.

"Officer, look what they've done to my Beeeemer!!!", he whined.

"You lawyers are so materialistic, you make me sick!!!" retorted the officer.
"You're so worried about your stupid BMW, that you didn't even notice that your left arm was ripped off!!!"

"Oh my god....", replied the lawyer, finally noticing the bloody left shoulder where his arm once was, "Where's my Rolex???!!!!!"

sebutir kata:
Gelak tu gelak la juga.. moral of the story is, jangan terlalu materialistic.. hartabenda hanya sementara dan bukanlah segala2 nya.. hidup bukan untuk wang tapi wang untuk kelangsungan hidup.. tks to Adha diatas sumbangan lawak pendek tu..

Wednesday, September 24, 2008

Coincidence photography








sebutir kata:
Korek dalam kotak email aku.. photo2 yang secara tak sengaja tapi menarik dan lawak gak.. enjoy..

Annuar & Ellina - Suasana Hari Raya

sebutir kata:
Semakin terasa kemeriahan Hari Raya.. persiapan sedang rancak disediakan.. bini aku macam tahun2 yang lalu.. ketaq kepala dok siapkan baju orang heh.. heh..

Dalam dok kalut buat persiapan janganlah kita lupa yang membazir itu sahabat syaitan.. bersederhana lah dalam berbelanja..

3G punya pukulan

sebutir kata:
Teknologi 3G buatkan orang2 yang suka kencing kerja gelabah tenok.. heh.. heh.. best gak iklan lawak nie.. saja untuk basahkan gusi aje..

Nice sunset







sebutir kata:
Cool pictures.. redup dan tenang sekali.. 
Related Posts with Thumbnails