Sahabat adalah perisai diri

Thursday, September 11, 2008

Kisah bomoh naikkan seri muka

Aku ada kenal 1 bomoh ni, dia kawan aku jugak la..
Kalau korang nak nampak cantik, ayu, seri, atau tampan aku boleh rekemen...
baikkkk punyer!

Tak bahaya benda ni (bukan macam botox yang main cucuk-cucuk tu...) dan tak perlu amal yang pelik-pelik (benda-benda khurafat tu..) .... kene ikut je syarat-syarat bomoh tu.

Ada satu kisah...
Seorang wanita dari KL yang sudah banyak kali putus tunang, jadi dia ambik jalan ni untuk berjumpa dengan bomoh seri ni untuk mendapatkan susuk seri. Jadi bomoh tu suruh dia datang semula dengan barang pengeras:

7 Bunga : untuk mandi bunga
Pulut Kuning : pengeras
Ayam Kampung : pengeras
dan RM10 : sahaja

Jadi bila, setelah selesai mandi bunga, dan makan KFC bersama bomoh tersebut. Bomoh tersebut suruh awek tu tunggu jap dia nak gi amik susuk tu. Jadi awek ni tunggu laaa kat pondok tu sehingga bomoh tu balik. 30 minit kemudian muncul bomoh tu dan dengan sebungkus benda di tangan dia.

Bomoh : Nah pegang elok-elok benda ni, letak dia di tempat tinggi selama 5 Jumaat dari sekarang.

Wanita : Baik tok!

Bomoh : Cukup sudah 5 Jumaat, kamu buka tepat pukul 12 malam sebelum hendak tido. Buka benda ni di bilik air dan jangan lupa bilas dengan air setelah guna.

Wanita : Baik tok!

Setelah cukup 5 Jumaat, wanita tersebut bawa bungkusan kain kuning itu ke bili air ..................... dan alangkah....

TERKEJUTTTTTTTTTTTTTTTT

Dalam bungkusan kain kuning itu adalah............. (lihat gambar kat bawah)
Tetiba... wanita itu mendapat 1 sms dari tok bomoh itu.... dan message berbunyi:

"KEJELITAAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN!"

abisss dahhh....
Kalu dak caya bole la try..........kihkihkihkihkih




sebutir kata:
Jangan percaya benda2 khurafat, tak baik bagi Iman kita.. alat pencuci muka kat atas tu pun bukan penyelesai masaalah kita tanpa keizinan dari Allah s.w.t..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails