Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, October 14, 2008

Gabra (Gelabah)

Kisah diBaling, Kedah.

Ada la satu famili.... ada ayah, mak mertua, anak dan menantu serta cucu. Satu hari, tengah menantu lelakinya tengok tv, ayahnya lalu depan dia.

Tiba2 ayah mertuanya rebah depan dia sambil pegang dada. Kelam kabut dia. Pastu bini mak mertua dia pun datang terkam. Semua terkejut, semua dah gabra, sambil pegang2 dada, ayah mertua dia pengsan, tak sedar, pastu macam sedar tak sedar..

Menantu tadi dah gabra.. mak mentua dia suruh dia ajar mengucap kat bapak dia tu sebab dia yang ribakan. Dia lagi gabra.. pastu bini dia pun suruh pulak sambil tolak2 bahu.. mak dia suruh lagi... dah tambah gabra sangat, dia pun buat la jugak.. dia letak kat telinga ayah mertua dia dan dia pun cakap..

"MA ROBBUKA...." terkejut bini dan mak mertua dia.. tiba2 ayah mertua dia sedar dan terus sound.. "OII.. AKU TAK MATI LAGI LA MANGKUK...' sambil ayah mertua dia tu urut2 dada dia.. sepatutnya dia ajar mengucap tapi gabra punya pasal.. dia dah jadi malaikat..

sebutir kata:
Moral of the story.. jangan tengok tv semasa dirumah mentua.. heh.. heh.. tks to Zunaidah for joke diatas..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails