Sahabat adalah perisai diri

Sunday, January 18, 2009

Pernikahan dan pengkebumian


Dua kubur yang berkembar tapi berlainan kiblat ini banyak terdapat di Indonesia..

Al kisahnya..
Saya selalu merasa tidak selesa apabila datang ke majlis perkahwinan ahli keluarga. Nak tahu sebabnya?

Biasanya, makcik-makcik saya dan para kerabat lainnya akan datang menghampiri saya sambil menepuk-nepuk bahu saya;

“Kamu yang berikutnya kan?” kata mereka.

Menyampah betul, tidak berperikemanusiaan sama sekali!

Tapi kebiasaan mereka ini terhenti setelah saya melakukan hal yang sama pada mereka setiap kali acara pengkebumian keluarga berlangsung.. heh.. heh..

sebutir kata:
"Bersedekah dengan senyuman lebih baik daripada bersedekah dengan harta kerana bersedekah dengan senyum, manusia tidak terasa terhutang apa-apa dan tidak pula terasa dihina"

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails