Sahabat adalah perisai diri

Sunday, March 14, 2010

Hati kak Ros pun luluh sama

AZEAN bersama  Benjy yang dilaporkan  ditahan reman  kerana disyaki  mengedar  dadah, Khamis lalu. Gambar fail dirakam tahun lalu.
Memang kak Ros tak la terperanjat sangat bila ada artis terpalit dengan najis dadah ni. Apa nak herankan, memang dah resam dan itu jalan yang dipilih. Bukan tak dak artis yang bersih, tapi tak ramai. Yang belambaknya mereka mereka ni terpaksa pekena dua atau tiga dos menatang tu baru boleh tebalkan muka berada dipentas ramai. Disitulah punca najis dadah amat sinonim dengan artis ni.

Nak kata lebih pun tak berani gak, kak Ros pun ada anak. Tapi kak Ros pesan kat anak anak kak Ros la, tak payah popular secara artis lah kalau dah tak tahan dengan pancaroba kehidupan artis ni. Buat apa popular sampai hilang kaler.

Jiwa keibuan kak Ros pun luluh, sama luluhnya seniwati Azean Irdawaty ni. Kak Ros dapat merasa apa yang dirasanya. Tapi tentu berat lagi bahu yang memikul. Kita setakat tumpang luluhnya dengan memandang. Azean patut gelabah, sedih teramat dan hilang punca bila anaknya Benjy dilaporkan ditahan reman kerana disyaki mengedar dadah, Khamis lalu. Apatah lagi, Azean masih dihalang menemui anaknya, Khaeryll Benjamin Ibrahim, 31, yang masih ditahan reman di Balai Polis Bukit Jalil. Apa lagi yang dapat kak Azean katakan selain berdoa memohon ketenangan dari Allah. Pastinya kasih ibu langsung tidak berkurangan walau apa pun terjadi.

Inilah putaran kehidupan yang diatur Tuhan. Sekejap kita diatas, tak mustahil esok lusa kita dibawah. Inilah jugak yang kak Ros pesan kat anak anak kak Ros. Apa juga yang kita lakukan, perlu diingat kita membawa bersama dua panji panji. Satu panji panji agama yang kita junjung diatas kepala kita. Satu lagi panji panji maruah keluarga dan bangsa yang kita tanggung dibahu kita. Setiap apa yang kita buat, ia akan meninggalkan kesan yang maha besar keatas kesucian panji panji tersebut.

Sekirannya kita terpalit dengan sedikit kekotoran saja, panji panji tersebut akan secara tak langsung terheret sama dipalit persepsi. Wallahuaklam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails