Sahabat adalah perisai diri

Monday, March 29, 2010

Lelaki bacul

Ada sorang artis ni dah menuntut ilmu ghaib. Kak Ros tak tau kat tok guru mana dia menuntut tapi memang menjadi la ilmu ghaib dia. Memang ghaib terus sebaik saja dilaporkan dia pukul isterinya.

Woi... jangan dok buat tak tau, artis ni lelaki, tentu lah bini dia tu pompuan. Yang jadi suami pada pompuan tu tentulah lelaki. Dan lelaki tu lah artisnya. Ini dah kes suami pukul isteri. Ini dah kes lelaki pukul pompuan. Ini isunya. Lelaki hanya berani pukul pompuan, apa punya bacul. Masa bercinta sayang bukan main, lautan api rela ku renangi. Bila mai dah tak elok, semua habih jadi busuk, tersedak air masak saja dah kata kita dok mengata.

Jika dulu dia menjadi idola peminat serta rebutan pengarah untuk membintangi filem dan drama, kini lain pula jadinya apabila pelakon kacak yang pernah mengecapi kehidupan glamor, Badrul Muhayat Ahmad Jailani, 41, menjadi antara orang paling dikehendaki polis.

Pelakon terbabit dikehendaki polis bagi membantu siasatan empat kes masing-masing dua jenayah ugutan dan dua kes pukul yang dilakukan terhadap isterinya, sekali gus memungkinkan dia bakal ditahan di mana-mana tempat.

Kak Ros dengaq tang kacak tu pun dah nak termuntah, meloya. Nak buat apa muka kacak kalau perangai hodoh. Kak Ros tau la orang pompuan ni nakkan suami yang sayangkan dia saja. Tak kacak macam laki kak Ros pun tak pa, tapi hati penuh taman. Ewaahh... puji laki sendiri nampak... keh... keh... Kak Ros nak minta abang abang Polis tolong jalankan tugas, siasat tengok, tak mau nanti kata fitnah pulak. Jangan dok reka cerita cerita licik ni pi jadi alasan tak dapat tangkap, buat malu kompeni saja... 

Malah, Badrul Muhayat boleh dianggap licik kerana setiap kali polis ke rumah untuk menahannya, pelakon terbabit seolah-olah dapat ‘menghidu’ kehadiran pihak berkuasa itu sebelum menghilangkan diri.

1 comment:

  1. Kak Ros,
    Dia ni bukan lelaki, dia ni jantan...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails