Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, March 2, 2010

Pasai ikan pulak dah


PEMBORONG ikan daripada Persatuan Pemborong dan Penjual Ikan Kelantan mengadakan protes secara aman penggunaan kotak berinsulasi di Pasar Borong, Jalan Pintu Pong, Kota Bharu, semalam.

Naik seram aku baca kisah ikan nak naik harga ni.
Maklum la dengan anak yang kian membesar ni, kenaikan harga ikan walau pun sikit, teruk la jugak. Di campur lagi dengan harga barangan lain yang turut naik sama saban tahun. Keluarga yang hanya suami bekerja sorang macam aku ni, tau dah la macam mana rasanya. Perit ya rabbbi...

Aku tak pandai bab bab politik ni walaupun ada gak dok baca sana sini. Tapi aku rasa, menteri "ikan" ni dah silap kira bicara la. Kalau terhukum dalam pilihanraya nanti, jangan salahkan surirumah macam aku ni.

Tak kukuh langsung alasan hang berkenaan "ikan segar" untuk rakyat dengan penguatkuasaan tong berinsulasi terhadap pemborong ni. Dia ni jenih tak besa pi market kut. Setakat pi melawat, dipagari pegawai dan jalan ginjat ginjat dalam market, tak payah laa... buat menyemak market boleh la...

Ikan segar untuk rakyat sihat, tapi hospital pakat dok kalut pi swasta habih. Farmasi pun bukan murah dah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails