Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, June 15, 2010

Alahai Apek oi

Apa yang bestnya ni Apek...

Tak habih habih dengan cerita artis diperangkap oleh dadah. Kak Ros pun naik pening dan hangin satu badan. Bangang, dah tau tak kuat iman, jangan dok jadi artis la. Biaq jadi macam laki kak Ros tu, orang seni jugak tapi low profile type. Dia tau dan takut tak mampu tahan godaan maha hebat dunia artis.

Nak bagi orang gelak memang susah, pekena menatang dadah haram tu okey la. Nak bagi hilang malu ataih pentas pun bukan macam makan kacang tapi kena saja menatang dadah haram tu, hilang habih segala segan silu.

Kak Ros tak mau tuduh, tapi berita dah heboh kata Apek ditahan atas sebab sebab dadah. Tahanan remannya akan berakhir esok. Kak Ros punya jaga tak mau jadi penyambung lidah fitnah, berdosa besaq tu. Sebab tu kak Ros biaq sampai naik basi berita ni baru kak Ros ulas sikit.

Bersalah atau tidak belum tau lagi, tapi masyarakat dah siap hukum. Besa la tu. Bila hang terpalit saja ngan najis dadah ni, habih sorang sorang lari dari dekat dengan hang. Cuba tengok Astro dan TV3 yang hari ni mengesahkan pelawak Saiful Apek bukan residen artis mereka.

Amacam Apek, la ni giliran hang pulak nak tengok langit tinggi ka rendah akibat kelalaian sendiri. Bersalah atau tidak, biaq Polis dan mahkamah yang tentukan tapi kelalaian sendiri jugak yang menyebabkan runtuhnya maruah sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails