Sahabat adalah perisai diri

Monday, June 21, 2010

Asri bakal diguna tumbangkan Anwar

Sumber: Pak Long

Laa.. ingatkan gambaq Mohd Asri...

Salam semua...

Mak Long hang bukan suka sangat bila dengaq sok sek sok sek si Asri tu nak masuk Umno. Masam mencuka muka Mak Long hang, sampai janda Limah yang mai bertandang sat tadi ni pun takut nak lelebih. Jenuh dok perjelaih jugak la kat Mak Long hang tadi ni.

Bagi Pak Long la, benda ni mudah sangat. Jangan dok semakkan kepala kita dengan isu remeh ni. Jangan sampai masak nasi hangit marahkan si Asri pulak. Ikut suka dia la nak masuk parti mana pun. Pak Long tengok budak Asri tu dah besaq panjang, dah lebih dari tau kehendak diri dia. Yang kita dok kalut tolong nasihat dia buat hapa? Yang kita dok kalut nak harapkan dia ikut cakap kita pasai apa? Kata perjuang kebebasan tapi dok sekat orang dari bebas berfikir dan bertindak. Tak baguih la macam tu.

Pak Long tau budak Asri ni baguih, berani dan jenih laju punya kepala. Takat karamah yang ada kat Anwar tu, tak heran la. Bila Anwar gagal cuci Umno dari dalam, tak bermakna Asri jugak akan gagal. Umno tu buruk dimata musuh Umno tapi suci bersih bagi pencinta Umno. Salahkah pencinta nampak cantik benda yang dia cinta?

Budak Asri ni bukan duduk ataih sebarangan makam. Sebab tu Pak Long nampak apa yang Umno nampak. Hanya Asri saja yang dilihat layak oleh Umno untuk tumbangkan Anwar di Permatang Pauh. Tapi besa la, Umno akan perguna Asri tumbangkan Anwar dan Asri akan pergunakan Umno untuk gagau apa yang dia perlu untuk hidup.

Pak Long pun ada gak kawan kat Mengkuang tu. Orang Mengkuang sayangkan Anwar tapi depa tak bencikan Asri. Si Asri ni bukannya jenih kutu rayau tepi jalan. Sebab tu Pak Long rasa susah jugak la buat si Asri ni nak buat keputusan sebab Umno pun suci jugak kalau kita tengok dengan mata tertutup... hihi...

Wassalam...

1 comment:

  1. haha asri nak diguna utk tumbangkan anwar? lawak... lawak....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails