Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, July 21, 2010

Risau yang tak tau sudahnya

Bukan kak Ros saja, malah kak Ros percaya ramai ibu ibu yang ada anak gadis mula rasa risau. Apa taknya, kisah anak anak gadis tempatan yang hilang dan tiba tiba diberitakan di bawa lari ke Lombok, Indonesia dah macam perkara biasa.

Kak Ros baca kisah ni dengan perasaan bercampur baur. Bukan nak tuding sapa salah tapi tentu ada sesuatu yang tak kena pada kita. Bukan tak simpati tapi salahkah kalau kita muhasabah diri tengok sekeliling cari punca pada permasaalahan ni.

Kali ini, seorang lagi remaja berusia 18 tahun menjadi mangsa selepas terpedaya dengan pujuk rayu jejaka Lombok sebelum dilarikan dari kediamannya di Semenyih, di sini, Jumaat lalu. Tinggal lah mak dia yang merayu sayu sorang sorang, yang anak entah macamana. Mungkin enjoy di syurga ciptaan mereka ataupun merana dalam penjara yang dicari sendiri.

Hadoiihh... sebab tu laki kak Ros selalu kata, kalau ada apa masaalah pun, tengok ke dalam diri kita dulu sebelum kita hentam orang lain...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails