Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, August 18, 2010

Bedebah mana yang tolak rezeki ni

Gamak ka hangpa tengok muka innocent ni nak buang kat tepi jalan...

Semak betoi kepala kak Ros kalau dok pikiaq benda alah ni. Apa taknya, ada lagi kes buang bayi dilaporkan. Kali ni tak jauh pulak tu dari kampong kak Ros, Bukit Minyak saja dan masih lagi dalam kawasan Bukit Mertajam. Bayi perempuan berusia tujuh hari ditemui oleh seorang pekerja kilang di hadapan rumahnya di Bukit Minyak di sini, Ahad lalu.

Bedebah betoi la, mana punya malaon yang tolak rezeki Allah ni. Orang yang tak dak anak sampai bersusah payah berubat sana sini punya nakkan anak tapi yang depa ni dapat bayi sihat (1.4 kilogram) pulak yang bertindak tolak rezeki Allah.

Balasan Allah amat berat. Sekiranya terlepas dari buruan polis sekalipun, ibu bapa pada bayi ni akan tetap tidak terlepas dari hukuman Allah. Mereka akan diburu igauan buruk terhadap salah laku depa yang lalu. Tok sah dok cakap pandai la. Salah tetap salah tapi membuang bayi sendiri, darah daging sendiri sebegitu rupa lebih besar salahnya. Time buat hangpa tak ingat masa nak beranak macam ni, la ni baru kalut nak buang bayi sendiri merata rata.

Tak pa, kak Ros tolong promote lagi biaq mak bapak dia kalut sikit. Haa.. ni, polis dah minta bantuan orang ramai yang ada maklumat pasai bayi ni supaya menghubungi bilik gerakan Ibu Pejabat Daerah SPT di talian 04-5306402 atau Pegawai Penyiasat, Insp Hazween Halim di talian 012-3749616. — Bernama

2 comments:

  1. ehm..ati pun geramm sgt2 dgn org mcm ni..ni bukan manusia ni setan namanya..rasa nak mencarot pun ade..hehehe..

    tetiba tingat kat anak2...

    ReplyDelete
  2. setan bertopeng manusia... kecik2 x mau mampus dah besaq bagi malu bangsa dan agama...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails