Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, August 18, 2010

Pak Sheikh songsang

Macam macam dunia la ni. Kak Ros rasa kan, semua ni silap orang kita jugak pasai segalanya nakkan segera. Makanan pun nak segera, mee segera, bihun segera dan terbina lah banyak gerai gerai yang juai makanan segera. Kaya pun nak segera dan hinggakan menikah dan amal ibadat pun kalau boleh nakkan cara segera.

Sebab tu la jugak adanya Pak Sheikh songsang atau 'tok kadi' jenih segera. Tembelang Pak Sheikh yang mendakwa dirinya amil zakat bertauliah di Selangor dan menjadi broker pernikahan songsang akhirnya terbongkar selepas lokasi aktivitinya diserbu pihak berkuasa Jumaat lalu.

Dia bersama seorang ‘tok kadi’, seorang ‘saksi’ dan seorang wanita yang mendakwa anak kepada ‘tok kadi’ ditangkap dalam satu serbuan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada Jumaat lalu.

Benda karut ni takkan tamat dengan mudah sekiranya orang ramai termasuk diri kita masih lagi berminat dengan semua jenih segera segera yang berkeliaran dipasaran sekarang.

2 comments:

  1. Amiable brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.

    ReplyDelete
  2. You're welcome. Kak Ros not sure how this simple article helping you, anyway tks Anon for visiting my blog... hihi...

    Bangga gak ni...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails