Sahabat adalah perisai diri

Sunday, October 3, 2010

Madu yang pahit

 

Bung dan Zizie masih menanti rezeki anak. 
 
Selepas mahkamah mengesahkan pernikahan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin, 51, dengan pelakon Zizie Izette, 32, pada Ogos lalu, khabar angin mengatakan Bung menceraikan isteri pertamanya, Nor Asidah Alimuddin sebulan lalu tersebar luas.
 
Kak Ros bukan nak menyibuk soal depa anak beranak, laki bini dalam keluarga depa. Tapi kak Ros cuma harap penafian Bung dalam hal cerai tersebut boleh pakai la kot. Jadi kita yang kat luar ni jangan dok buat kecoh la, sebar kabar angin yang silap silap boleh jadi fitnah pulak.
 
Tak kira la kita sokonng belah mana. Besa la pompuan mana yang sanggup tengok laki dok kepit madu saja. Malah lebih jauh lagi ramai yang tak sanggup berpoligami langsung pun.  Sikap lelaki ni banyaknya serupa saja, dapat yang baru, yang lama depa lupa terus. Mampuih pi la kat yang pertama nak hidup mcam mana. Depa tau sunyi depa saja tak baca sunyi yang tua. Depa tau kasih sayang depa saja tapi terlupa nak tengok kasih sayang yang tua.
 
Kak Ros tak kata kat sapa sapa, tambah tambah lagi kat Bung ni. Dia mungkin lelaki yang baik kot, adil bagi kedua dua pihak walaupun kak Ros susah sangat nak percaya kat orang politik ni.- sumber mStar

2 comments:

  1. cantik dah pesanan Allah.. jika tak boleh adil, cukuplah satu!

    Gambaran yg ada hari ni poligami x bagus... hatta dalam tv pon, drama/filem byk tunjuk madu yg pahit.. ada ka filem tunjuk poligami boleh duduk 1 rumah? x ada atau x byk..

    Adil stkt yg saya tahu.. adil yg berkaitan nafkah zahir.. duit/penginapan/makan minum..

    ReplyDelete
  2. salam mahkamah....
    persepsi negatif dari poligami ni tercetus oleh sikap negatif kaum adam jugak...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails