Sahabat adalah perisai diri

Thursday, October 14, 2010

Tangan kanan, tangan kiri

Dulu dulu orang kata nak buat kebajikan ni kena buat diam diam. Nak buat amal ibadat ni kena sorok sorokkan takut hilang keikhlasan. Tangan kanan yang memberi, biarlah sampai tangan kiri pun tak tau.

Tapi la ni dunia dah berubah dah kot. Kak Ros bukan peduli sangat pun, macam tu la jugak kak Ros harap kak Pah kita yang lebih dikenali sebagai Biduanita Datuk Sharifah Aini. Jangan dok peduli la apa yang kak Ros kata kat sini nih. Janji ikhlas tu mau ada.

Kak Pah sanggup menghabiskan wang beratus ribu ringgit untuk mengadakan persembahan amal bagi membantu mereka yang kurang bernasib baik walaupun hasrat itu tidak menjanjikan keuntungan. Menurut Sharifah Aini, dia akan mengeluarkan belanja sekurang-kurangnya RM150,000 bagi setiap konsert amal yang akan dilakukannya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails