Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, November 2, 2010

Kerdil kita dibumi Allah

Setiap kejadian datangnya dari Yang Maha Agung, pencipta sekelian alam. Letusan gunung berapi satu dari keajaiban alam ciptaanNya yang belum habis terungkai. Terlalu kerdil kita dibumi ciptaan Allah s.w.t ini.

GUNUNG Merapi di Yogyakarta, Indonesia memuntahkan debu dan awan panasnya hari ini, yang ketiga seumpamanya dalam seminggu pada kira-kira jam 10 pagi tadi. - 01hb Nov 2010.

3 comments:

  1. Ya benar...terlalu kerdil sebenarnya kita. Tapi masih ramai di antara kita masih terlupa. Banyak telah Tuhan turunkan sebagai tanda dan isyarat tetapi selepas semuanya berakhir, kita terus lagi leka dan alpa.

    ReplyDelete
  2. Ya Allah, byk sgt petanda akhir zaman. aku mendoakan utk semua umat islam di sana supaya mereka terus merada dlm ketenangan dan diredhai Allah s.w.t dan berjaya menjadi kekasih pilihan Allah. Aku sgt bersimpati dgn mereka.tp setiap pkr berlaku ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  3. Ya Allah aku mgaku aku ni manusia yg sgt kerdis. Selamatkan aku dari mala petaka dan juga anak2 adam yg mengikut ajaran mu dgn keikhlasan hati mereka. Agar kami tergolongan antara kekasih kamu dan bkn antara golongan2 org yg rugi.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails