Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, December 7, 2010

Gula umpan semut

Kak Ros geram betul laa... memang tak berhati perut langsung, tak berperikemanusiaan... Hihi... ia la, kalau dah berhati perut, berperikemanusiaan, takkan depa nak buat benda yang paling keji camni kan... lelaki pukui pompuan... hadoiihh....

Dalam laporan Harian Metro kat sini, yang bertajuk mangsa ragut pengsan... telah dilaporkan tindakan kejam tiga lelaki (laa... lelaki lagi?) Bukan saja meragut, malah mereka turut memukul mangsa hingga jatuh tersembam dan pengsan ketika dia menunggu teksi berhampiran pusat bandar Taman Melawati, dekat sini, Khamis lalu.

Kesian kann... sakit dapat, harta yang sikit sikit dalam beg pun lesap... ya la, takkan nak bawa sampai 15 ribu dalam beg tangan kot... hilang akal ka hapa...

Buat semua kaum hawa, kak Ros nak pesan laa.. beringat sebelum kena. Jangan dok berani sangat, dok tempat tempat sunyi sorang sorang. Cara kita pun kadang kadang tu ada jugak sikap macam boh gula untuk umpan semut.... kena la beringat sama...

2 comments:

  1. ehm..betui kak ros..tapi kadang² kita ni dok dalam umah pun x kompem selamat kak ros...huhuhu...

    ReplyDelete
  2. ak aalaa atie oii...
    ketenteraman hidup tu sebenarnya adalah hak kita sebagai rakyat... nak tuntut ni dari sapa yerk...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails