Sahabat adalah perisai diri

Thursday, December 23, 2010

Woii lelaki, mana pi penyayang mu...

Tengok dulu gambar yang kak Ros selitkan kat atas nih... seorang bayi yang baru berusia sembilan bulan terdampar diatas katil akibat pendarahan dalaman...

Dah tengok kan? Hmm... ini adalah hasil dari panas baran seorang bapa terhadap anaknya yang terlalu kerap menangis dan mungkin sedikit mengganggu ketenteraman hati si bapa. Jangan salah faham, kak Ros tak hingin menuduh, jauh sekali menghukum bapa pada simangsa. Kak Ros tak berkuasa untuk menuduh dan menghukum cuma berita ngeri ni perlu dijadikan iktibar dan pedoman pada semua terutama kaum LELAKI. Berita dari akhbar online BH kat sini... begitu menyentuh hati keibuan bukan saja kak Ros, malah semua ibu ibu dimana jua berada dan tak terkecuali juga pada kaum adam yang faham serta insaf.

Bayi kerap menangis tentu ada sebabnya. Sebagai ibu bapa, kita perlu faham dan cari puncanya yang menyebabkan anak kecil itu menangis, bukan "koma'kannya dengan dibaling ke dinding.

Masih ada lagi rupanya dizaman moden ini, sebahagian dari kita yang masih menggunakan nafsu sebagai jalan penyelesaian... bukankah agama itu pembimbing ummat yang amat sempurna... tak beragamakah kita?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails