Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, January 4, 2011

Alahai badminton negara

Salam,
Kak Ros minat badminton, dok main jugak tapi petang petang la lawan smash ngan laki kak Ros depan laman rumah... haha...

Nak lebih lebih tak berpeluang, nak asah bakat anak anak rasanya tak sampai tangan... badminton tu pun pulak bukan sukan yang murah... hahah... Jadi kak Ros ni hanya minat badminton dari jauh saja la, sokong pasukan negara apa yang patut. Setiap perkembangan tu kak Ros dok ikut sikit sikit saja la.

Jadi kemelut dalam sukan badminton negara ni kak Ros tengok macam ada sesetengah puak yang pentingkan ego memasing tanpa meletakkan sukan negara diatas segalanya. Tak tau la secara terperinci, tapi mungkin jugak sukan badminton negara sekarang ni merupakan bidang yang menjanjikan income yang lebat kot bagi sesapa yang terlibat, sebab tu jadi cacamarba habih.

Terbaru ni kak Ros dengar jurulatih perseorangan negara, Datuk Misbun Sidek letak jawatan dan keluar dari BAM kononnya tak sehaluan dengan Pengarah Prestasi Tinggi Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Datuk James Selvaraj walaupun dinafikan oleh James Selvaraj kemudiannya. Ia ekoran tindakan James yang melakukan rombakan terhadap sistem kejurulatihan dan corak latihan yang diterapkan sebelum beliau dilantik menjadi Pengarah Prestasi Tinggi BAM.

Kemelut yang bukan lagi ribut dalam cawam BAM tetiba terjadi dikala pemain pemain badminton kita berada dikemuncak takhta dunia... apa yang sebenarnya terjadi nih...

Kak Ros sebagaimana rakyat kebanyakan yang lain jugak bukan nak tengok pegawai sukan berpolitik tapi kak Ros teringin sangat nak tengok pemain yang berkualiti beraksi untuk negara... meletakkan kepentingan diri dibawah kegemilangan sukan negara...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails