Sahabat adalah perisai diri

Saturday, January 22, 2011

Anugerah Allah pada ibu ibu

Nor Jam’atul dan suami, Mazlan Razali, 36, serta anak kedua mereka bersama gambar Nur Shazwani yang maut akibat tersedak bubur nasi.

Salam,
Kak Ros tak tau nak cerita camana la, mungkin ini satu dari anugerah Allah kot pada ibu ibu yang tak dapat nak kita ceritakan dan buktikan. Kaitan naluri dan perasaan antara ibu dan si anak tu bertaut rapat dan sangat kuat yang kekadangnya tak dak pada si bapa. Perasaan si ibu bagai tak menentu, kalau rindu... teramat rindunya. Kalau sayang... teramat sayangnya. Bagaikan satu macam petanda bahawa sesuatu mungkin terjadi, baik dan buruk tentu ianya ketentuan Ilahi. Ni semua kerja buat Tuhan, tak mustahil kan?

Contohnya seperti yang diwartakan dalam myMetro disini. Rasa rindu yang amat sangat seorang ibu untuk melihat bayi perempuannya yang ditinggalkan bersama pengasuh berhampiran rumahnya di Taman Putra Perdana di sini, bertukar pilu. Dia pulang awal dari kebiasaan kerana dibuai perasaan teramat rindu pada anaknya, namun kepiluan apabila dimaklumkan bayinya itu meninggal dunia akibat tercekik bubur nasi.

Ketika menerima berita kejadian menyayat hati itu, dia masih dalam perjalanan pulang untuk mengambil anak bongsunya itu.

Memang ini ketentuan Ilahi, cubaan dan dugaan dari Allah datang dalam pelbagai bentuk dan rupa. Tuhan lebih sayangkan bayi kecil ini tapi Tuhan jugak sayangkan kita dengan menduga hambanya dengan ujian yang melanda.

Kak Ros pun tumpang bersimpati dengan keluarga Nor Jam'atul nih, paham sangat la kita yang dengan beban perasaan yang menimpa mereka... moga diberi kekuatan oleh Allah s.w.t...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails