Sahabat adalah perisai diri

Saturday, January 15, 2011

Kisah lelaki baran lagi...

Salam,
Suami yang baik bukan saja bijak mengemudi rumahtangga, malah bertindak sebagai pengantara diantara masaalah yang menimbun dan keluarga yang meruntun. Untuk menjadi berjaya, si suami perlu menggunakan kebijaksanaan sebagai ketua keluarga mengawal nafsu amarahnya agar meletakkan arah perjalanan keluarganya dengan waras.

Heh... heh... apasal yang kak Ros bukak mukaddimah skema camni nih.... sayu semacam... haha...

Kak Ros emosi sikit la bila tengok orang lelaki baran dan hempas barang barang, pukul bini dan hempas bayi sendiri. Akibat panas baran melampau, isteri dia tibai ngan tali pinggang dan turut menghempas anaknya berusia 18 bulan ke atas tilam nipis hingga bayi itu patah tulang paha kanan...

Ada laki patutnya jadi tempat bergantung anak bini, ni tidak... Tak tau nak kata apa dah laa...

2 comments:

  1. disebabkan lelaki yg x bertanggungjawab cam nie lah byk is3 berlaku curang kat luar..

    Pas tu salahkan is3 curang, sendri x hengat2 lg nk amik tau hal is3 & anak2 kat rumah....

    ReplyDelete
  2. Betoi tu Miss Annaz, tiap sesuatu ada sbb n akibat... dan si lelaki baran camni merupakan faktor terbanyak penyebab pada keruntuhan rumahtangga...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails