Sahabat adalah perisai diri

Sunday, January 16, 2011

Orang atas berebut kuasa, yang rosak anak bangsa

Salam,
Kadangkala kak Ros rasa macam makin jauh pulak dah anak anak kita dari akhlak terpuji. Rasa macam apa yang kita buat selama ni bukan kata belum cukup malah macam tak dak kesan langsung pada kelaku anak anak kita.

Cuba tengok berita kisah datuk maut diserang cucu disini.

Sepatutnya ahli ahli politik kita tumpukan lebih perhatian macamana nak jaga anak anak bangsa dari terjebak dalam akhlak terkutuk nih. Sepatutnya ahli ahli politik kita bersatu padu jana pemikiran macamana nak pastikan bangsa kita maju dari segi adab sopan sama naik dengan negara yang kononnya dikatakan maju nih. Bukan hanya asyik bercakaran sesama sendiri... last last bangsa yang rugi.

Halimah Mat Yassin, 57 yang turut tercedera adalah isteri simangsa yang dikenali sebagai Mokhtar Yusof, 71. Beliau hanya mampu memangku tubuh suami yang berlumuran darah sebelum dia menghembuskan nafas terakhir beberapa minit kemudian. Wanita warga emas itu menceritakan detik terakhir bersama suaminya yang mati dipercayai selepas diserang cucu mereka sendiri bersama tiga remaja lain di Jempol.

Amacam orang politik sekelian, tak dak hati ka nak berpadu buah pikiran menyelamatkan anak bangsa yang kian jauh hanyut dari tuntutan agama nih... Korang sendiri pun nampak gayanya dah hanyut jauh, macamana nak harapkan korang pulak yerk... hihi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails