Sahabat adalah perisai diri

Friday, January 21, 2011

Penipu alim... haddoiiihh...

Salam,
Kak Ros terbaca kisah doktor alim tipu suami isteri kat Melaka tu dengan perasaan simpati, dah la sanak saudara dalam keluarga tu sakit, dah ditipu pulak oleh orang yang kita percaya boleh ringankan beban kita. Last last, sakit tak lega... beban lagi bertambah, hilang duit bukan sikit.

Kesiankan? Sarip menunjukkan resit pembelian ubat daripada lelaki berusia 72 tahun yang mengaku dirinya doktor alim tuh. Ini adalah antara gara-gara terlalu percaya dengan seorang doktor perubatan alternatif yang berperwatakan alim, mereka telah kerugian RM14,000 apabila terpedaya membeli ubat-ubatan daripada doktor berkenaan bagi mengubat pelbagai penyakit yang dihidapi pasangan itu dan anak lelaki mereka.

Lihat lah dunia sekarang, penipu ni akan menjelma dalam pelbagai bentuk rupa... alim dan warak tak boleh dipercaya kerana ia boleh direka cipta melalui hiasan diri. Hanya diri kita sendiri yang perlu dipersiapkan dengan sedikit ilmu untuk membezakan intan dan kaca. Tapi kadang kadang terkena jugak pasai orang yang tengah kelemasan ni, kalau sehelai rambut pun depa dah bersyukur sebagai tempat bergayut kan..?

4 comments:

  1. skrang nie macam2 jenis manusia ada..

    ReplyDelete
  2. salam sabree,
    kita kena la bnyk beringat dan berwaspada... kerja teruk2 bg kat depa saja... hadoiiih...

    ReplyDelete
  3. Pauline,
    Bnyk jenis yang berladang dikepala org...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails