Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, February 23, 2011

Buat suami yang ku cintai... hihi...

Salam,
Bilik kalau tak dak perabut, sah nampak macam gelanggang badminton... haha... Bukan kak Ros ni suka mengada ngada, tapi betoinya pun... memang penting sungguh bilik dan ruang tamu kita kena ada perabut. Tak la nampak janggal sangat kan?

Tapi sebagai sorang surirumah, kak Ros ni tak la mengada ngada sangat. Kak Ros tak pernah demand yang bukan bukan dari laki kak Ros, asalkan cantik dan bermutu... haha...

Tapi kalau kita tengok sekarang ni, Malaysia sendiri sebenarnya berjaya menghasilkan perabot berkualiti yang khas dibuat untuk dieksport. Dari segi mutu dan gaya, tak kurang juga kalau dibandingkan dengan yang impot punya. Tapi rakyat kita pulak berbelanja secara purata hanya RM120 setahun untuk membeli perabot, yang lainnya depa beli perabut dari luar negara kot. Ya la, satu sofa boleh bertahan bertahun tahun kalau pandai dijaga... hihi...

Dari segi kuasa membeli, tak leh la kita nak lawan ngan penduduk Eropah yang rata-rata membelanjakan 400 euro (RM1,660) manakala rakyat Amerika Syarikat (AS) secara puratanya melabur AS$300 (RM910) setahun untuk membeli perabot. Lagipun perabot kat Malaysia ni boleh dikategorikan sebagai murah. Namun masih ramai rakyat Malaysia yang gemar membeli perabot buatan luar negara. Jadi, pembuat tempatan kena eksport lah...

Apa yang kak Ros gusarkan tu, kita ikat perut semata mata nak beli perabut impot, tetiba terbeli perabut yang asalnya Malaysia yang telah diekspot ke luar negara... haha... padan ngan muka...

Jadi bagi kak Ros la, bukan la nak ghairah sangat yang impot tu, dapat yang tempatan pun jadik laa... haha... takkan laki kak Ros ni tak paham paham lagi kot, mau dok order la apa yang patut... hihi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails