Sahabat adalah perisai diri

Sunday, February 20, 2011

Laki yang layak terima maki...

Salam,
Kak Ros pun tak tau apa motif si bapa ni yang didakwa membunuh bayi pompuan yang baru berusia 10 hari tu, gila ka? Pasai tak dak duit ka, pasai dah tak kerja?

Kalaulah dia bunuh anak sendiri yang masih lagi bayi tu dengan penuh sedar, memang tak layak jadi manusia la. Sebab tu pihak berkuasa kena siasat, bagi keadilan pada dia dengan sewajarnya. Kita pun tak rela menghukum orang yang tak bersalah.

Cuma kak Ros nak pesan kat orang lelaki terutamanya, hangpa tak besa mengandung, hangpa tu tak besa heret perut besaq ni selama sembilan bulan sebelum beranak dan hangpa pun tak besa beranak dan rasa macamana seksanya masa mengandung dan betapa peritnya masa beranak.

Banyak dari kaum lelaki yang lupa diri, tak sedar di untung yang depa tu pun dilahirkan oleh sorang wanita kedunia Allah s.w.t ni. Dengan izin Allah jua, hangpa dah besaq panjang dan jadi laki pada sorang wanita yang bergelar isteri. Sebab tu bila isteri hangpa tu mengandung dan nak beranak, kena jaga depa tu betoi betoi, wanita yang akan melahirkan zuriat hangpa jugak. Bukan dok buat tak ketahuan kat depa.

Bila dah tak sedaq diri maka akan timbullah kes bapa mendera isteri dan anak anak dan termasuklah jugak sanggup membunuh zuriat sendiri....

Memang layak kena maki la kalau kita jumpak laki jenih macam nih...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails