Sahabat adalah perisai diri

Friday, March 11, 2011

Berita baik dah mai dah...

Salam,
Besa la kan, minyak naik... maka harga barangan keperluan lain macam sayur-sayuran pun akan turut meningkat naik.

Yang sakit kepala, surirumah tangga macam kak Ros ni la... Pasai yang kerja laki kita sorang saja... lalu belanja dapur macam tu jugak, tak leh nak naik dah. Habih tu berapa barang la sangat yang kita dapat beli sekiranya belanja dapur kian mengecil.

Benda ni bukan kak Ros saja saja gossipkan, pasai ikut kata CAP, antara barangan keperluan yang naik di pasaran ialah bawang besar, bawang putih, kacang dal, rempah, ayam, daging, daging kambing, ikan, udang, sayur-sayuran, tepung beras, telur, susu pekat manis, biji kopi dan serbuk teh. Kenaikan tu semua berpunca daripada kenaikan harga barangan import dan peningkatan harga gas serta bahan api sejak kebelakangan ini.

Apa macam ni, bahagia lagi ka hidup kita... rakyat kena ubah sikap makan kita kot... jangan dok makan dah lepas nih... hihi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails