Sahabat adalah perisai diri

Friday, March 25, 2011

Ni budaya mana pulak dah...

Salam,
Kak Ros pening betoi la ngan anak bangsa kita ni, mak pak mana yang tak pening kalau camni gayanya... Ni ha, budaya mana pulak dah yang menular kat negara kita ni. Budaya apa yang dah merasuk anak bangsa kita. Budak pompuan kat Kelantan ni cedera terjun tingkat 3 dengan niat nak bunuh diri.

DETIK-DETIK mencemaskan ketika seorang gadis cuba terjun dari tingkat tiga pusat beli-belah KB Mall di Kota Bharu semalam.

Pusat beli-belah KB Mall di sini yang pernah gempar ekoran tragedi kereta ‘menjunam dari langit’ pada tahun 2009 sekali lagi menjadi tumpuan semalam apabila seorang gadis cuba terjun disyaki untuk membunuh diri dari tingkat tiga bangunan tersebut.

Kejadian pada pukul 3.30 petang itu menarik perhatian ramai apabila mangsa yang berusia 20 tahun dikatakan berdiri di birai bangunan sambil memegang sebilah pisau dan sebuah telefon bimbit. Sesekali gadis yang bekerja di pusat beli-belah Wakaf Che Yeh dekat sini itu dilihat cuba mengacu dan meletakkan pisau pada lehernya.

Mangsa yang berasal dari Kampung Gaung di sini dipercayai bertindak demikian kerana tertekan dengan masalah keluarga dan cinta.

Buat malu negeri saja, Kelantan tu negeri Ilmu, serambi Mekah... tak nampak ka Ilmu yang bertaburan kat Kelantan tu, belajar Ilmu Islam tak nak, jalan bunuh diri jugak yang dipilih. Orang politik tolong la kurangkan politiking, tumpu pada anak bangsa kita yang kian hanyut nih...

Ketua Operasi Balai Bomba Kota Bharu, Shahrin Yusman Mat Yusof berkata, cubaan pihaknya untuk menarik mangsa gagal apabila gadis itu terlepas daripada genggaman anggota bomba dan terjatuh ketika dia meronta-ronta untuk terjun.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails