Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, March 8, 2011

Selamat hari pompuan

Salam,
Kak Ros geli perut la baca entri terbaru Pak Long yang digarap penuh santai nih... puji pompuan lagi... power gak ayat ayat orang lama nih... hihi.... patut sangat la Mak Long boleh cair...


Salam semua...

Pak Long ni budiman macam selalu jugak dan besa la, Pak Long tak pernah tunggu hari ni semata mata nak buat baik kat Mak Long hang. Hari hari Pak Long baik, tak percaya tanya Pak Long... haha... Cuma hari ni spesel sikit, maklum la kan... "Hari Wanita Sedunia"... hihi... Untung la hangpa orang pompuan oiii... pasai ada gak hari sedunia untuk hangpa. Pak Long ni pakai keraih berdiri la mengkalu nak tunggu "Hari Pak Long Sedunia"...

Pasai spesel la, Pak Long tak bagi Mak Long hang basuh kain hari ni... bukan Pak Long nak tolong basuh, tapi kain kain tu kan boleh sentai esok. Nak kalut pi mana, pakai yang mana dok ada sudah laa... haha... budiman la katakan...

Sempena hari orang pompuan sedunia ni, Pak Long nak sembang sikit la kat hangpa semua pasai pasai pompuan ni... pandangan Pak Long pasai pompuan, memang tak boleh habih pun... saja nak sentuh sikit sikit yang terlintaih kat kepala ni. Tak kira la sapa hangpa sebab kita kena kenai pompuan untuk mencintai depa... chewahh... haha... kan orang kata tak kenai maka tak cinta, tak kenai nak hormat camana.

Secara fitrahnya orang pompuan ni... hati depa lembut, jiwa depa haluih... macam ngan sutera, cantik, haluih, lembut tapi mudah sangat carik dan koyak.... lelaki jangan dok jeles sampai ada yang terikut ikut nak jadi pompuan pulak, dah memang anugerah Tuhan kat depa camtu... hihi... tapi besa la kan, hati yang lembut ni, jiwa yang haluih ni... baiknya banyak dan buruknya pun berlambak...

Lagi satu orang pompuan ni sensitifnya lebih... kalau Mak Long hang masuk tidoq awai tu bukan bermakna merajuk dan mengada ngada, tapi banyak kot belah nak bermanja dan dapatkan perhatian saja. Cerewet sikit sikit ni besa la lagu tu... bukan nak kontrol kita, spenda nak letak kat mana... kadang kadang teringin jugak nak tengok lelaki ikut kata depa sekali sekala.

Lagi satu bab ikhlaih ni, Pak Long nak angkat ibu jari la kat orang pompuan, tak payah dok ragu ragu lagi. Orang pompuan ni sanggup berkorban apa saja untuk orang yang amat depa sayangi, termasuk la mak pak depa, anak-anak dan suami depa... Pak Long tau la Mak Long hang tu camana... haha... lagi satu yang paling Pak Long tak boleh lupa ialah, cinta pertama orang pompuan ni adalah cinta yang paling tulus dan dalam... hihi.. yang ni Pak Long tau sesangat la, sampai la Pak Long dok rasa hangatnya cinta... haha... addeehhh...

Peranan orang lelaki dalam hidup pompuan adalah sebagai pelindung dan pembimbing, itu amanah Allah s.w.t. Jaga yang baik dari Tuhan ni supaya sentiasa baik, dipeluk dan dimanja. Bukannya sebagai pemusnah hidup pompuan. Jadi orang lelaki kena pahamlah hati dan perasaan orang pompuan... selamat hari pompuan sedunia... hihi...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails