Sahabat adalah perisai diri

Friday, June 10, 2011

Hobi pelik orang sekarang

Salam,
Macam macam la ngan hobi orang zaman moden nih... kadang kadang tu kak Ros tengok macam ngan tak masuk akai dah kerja buat depa la ni. Dah tak dak kerja lain dah agaknya sampai sanggup pi butakan mata orang dengan menyimbah asid.

Zuhaina yang buta kedua-dua belah mata dan cacat pada muka selepas disimbah asid berehat di rumahnya di Mantin, Seremban semalam.

Sorang wanita Orang Asli buta kedua-dua belah mata dan wajahnya hampir cacat selepas disimbah dengan asid oleh dua lelaki tidak dikenali di Mantin dekat sini pada pertengahan Mac lalu. Lebih malang lagi mangsa, Zuhaina Tengkis, 27, turut menanggung kesakitan apabila sebahagian dadanya melecur teruk akibat disimbah cecair bahaya tersebut.

Zuhaina yang ditemui di Kampung Orang Asli Belihoi, Mantin dekat sini berkata, kejadian itu berlaku ketika dia keluar ke pekan Mantin dengan menunggang motosikal bersama seorang adik saudaranya.

Kejam sungguh hobi merbahaya camni, kak Ros sebagaimana rakyat kebanyakan yang lain amat berharap pihak berkuasa melakukan sesuatu mengatasi masaalah ni... mustahil la kan masaalah ni tak dapat nak diatasi langsung...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails