Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, June 8, 2011

Kesiankan...?

Malang tak berbau, adik Arina Kirana Azrin, 5, yang patah tulang bahu dan kaki di bawa ke wad kanak-kanak, Hospital Pulau Pinang di Georgetown, Selasa.

Adik Arina Kirana mengalami kecederaan tersebut akibat daripada rempuhan seekor kuda yang ditunggang laju di persisiran pantai Batu Feringghi dimana beliau sedang bermain.

Kalau sesapa yang biasa dengan pantai Batu Feringghi ni tau la, kadang kadang kita tengok seolah olah sepanjang panjang pantai tu dan ditawan oleh pelancong asing yang mencari keseronokan bercuti di Pulau Pinang dengan menunggang kuda ikut suka depa, jet ski membelah pantai dan lain lain permainan udara lagi. Bukan tak dak pihak berkuasa macam MPPP ka yang ronda kawasan tu tapi entah laa... macam ngan tak berkesan pun.

Mungkin pengusaha pengusaha hotel yang kaya lebih berkuasa dalam menentukan apa yang boleh dan apa yang tak boleh di pantai Batu Feringgihi nih...

Kesiankan kat adik kita tuh...
Kesian jugak la kan kat pelancong pelancong tempatan yang miskin macam terasing di pantai sendiri... haha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails