Sahabat adalah perisai diri

Monday, November 14, 2011

Alhamdulillah sempat diselamatkan.


Salam,
Beringat dan  berhati hati lah semasa membawa anak2 kita keluar bersiar siar tu..bukan nya apa, Kak Ros tengok la....penjenayah lani kan... memang depa tak heran dah,  di depan kita mak pak sendiri pun ,depa dah berani nak culik anak2  kita ni....Takut sungguh Kak Ros dengar, rasa macam tak selamat ja nak keluar ke mana2 pun. Hari ini Kak Ros ada la terbaca satu berita mengenai seorang hamba allah ni... Alhamdulillah syukur pada allah,adik Nur Farihah ni, sempat di selamatkan oleh polis dan ayahnya sendiri dari seorang penculik yang di percayai warga negara asing.  Mai kat negara kita ni bukannya nak cari rezeki elok2.....Patutnya jangan dok bagi masuk dah,orang2 asing ni....Kak Ros dok tengok la ni, banyak sungguh warga asing bermacam macam bangsa kat negara kita ....lemas jugak la kadang2 tu bila nak berjalan ...Apa2 pun, nasihat Kak Ros awasilah anak2 kita walau dimana  depa berada.......

Oleh Nurul Ekhwan Haque Fazlul Haque
ekhwan@hmetro.com.my
  
            SYUKUR...Saifuddin dan Rohani memeluk Farihah.

KUALA LUMPUR: “Saya kenal ayah Nurin (Jazlin Jazimin, 8), malah turut membantu mencari kanak-kanak itu selepas diculik empat tahun lalu.

“Jadi, saya tak mahu kejadian menimpa Nurin berlaku pula pada anak saya,” kata Saifuddin Abu Samah, 37, yang membantu polis menahan seorang lelaki warga Kemboja yang dipercaya mahu menculik anaknya, Nur Farihah, enam tahun, malam kelmarin.

Saifuddin berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 8.40 malam selepas dia bersama isteri, Rohani Abdul Rauf,37 dan empat anak selesai makan di sebuah restoran di Taman Melati Utama, Wangsa Maju, di sini.

Menurutnya, ketika berjalan kaki menuju ke kereta dia berjalan di depan bersama tiga anak sementara Nur Farihah yang juga anak ketiganya berjalan di antara dia dan isteri

“Isteri saya berada kira-kira satu meter di belakang Farihah dan tiba-tiba muncul seorang lelaki berjalan di tepinya sebelum cuba menerkam Farihah.

39 comments:

  1. mmg rs sgt x selamat
    masa dulu2...kuar p pasar mlm pow ok now main depan umah pow blh kena culik seriau ooo...semoga semoga di lindugi IA

    ReplyDelete
  2. jomla kite same2 doa smoge org2 jahat kt luar sane k'bali ke pangkal jln.huhu...(nk ke dorg?)

    ReplyDelete
  3. aduh.... memacam hal la diorang ni...hati2 yee kita semua dengan anak2x kita...jangan ada lagi seperti nurin dan lain2x sebelumnya...

    ReplyDelete
  4. Ros, masa baca paper pagi tadi pun akak gerun sangat.. penjenayah ni merata2.. tak kira besar mana anak, kena selalu perhatikan mereka...

    ReplyDelete
  5. Mohon dijauhkan perkara sebigini berlaku pd keluarga kita.. Sgt menaktkan..

    ReplyDelete
  6. dah kena kawal kemasukan warga asing ni sebenarnya..ada kala menyusahkan kita kan kak ros kan?

    ReplyDelete
  7. Macam2 kesah... jadi kena lebih berhati2....

    ReplyDelete
  8. assalam ros..mmg takut betul sekarang ni.Rasa cam tak selamat jerr.Penjenayah ada di merata2..semoga Allah s.w.t melindungi kita semua dari segala bahaya..amin..

    ReplyDelete
  9. alhamdulilah selamat..berani betul dia..bukan budak tu jalan sorang..dah terlebih berani sekarang ni.kena la lebih berhati2.

    ReplyDelete
  10. Aslkm. Sudah sampai masa kita berwala' kpd hukum Islam/Hudud krn Allah yg jadikan kita dan Allah jua yg tahu hukum yg sesuai dgn fitrah manusia. Mari tunaikan janji kita dgn Allah ketika roh hendak dimasukkan dlm jasad ketika dlm kandungan lagi. Ubah kerajaan yg ada skrg kpd yg hdk mendaulatkan Islam!! InsyaAllah kita dipelihara oleh Allah drp sbrg musibah.

    ReplyDelete
  11. mcm2 hal je kan
    dulu2 kita bebas bermain...tak de apa2 pun

    ReplyDelete
  12. bila baca citer2 macam ni, mmng takut sangat....kena sntiasa berhati2 dan peka dgn keadaan skliling....

    ReplyDelete
  13. tgk la dorang ni..mak bapak depan mata pun senang2 dorang kidnap..mmg tak selamat btul dunia skrg..mintak jauh..

    ReplyDelete
  14. ros..diaorg semakin berani buat jenayah kat Malaysia..sbbnya kawalan keselamatan negara terlalu longgar..kita murah hati sangat benarkan pendatang berkerja disini !!..hu2x..malaysia dah mcm negara diaorg sendiri je..hu2x..kenapa pihak2 yg berkaitan hanya memndiamkan diri?..

    ReplyDelete
  15. tu la.. parent ada bersama pun dia berani nk menculik.. macam2 hal skrg nih!

    ReplyDelete
  16. Syukur dapat diselamatkan.

    Ramai warga asing yang menyusahkan hidup kita buat masa ini kes ragut,pecah rumah,culik dan merompak.Kalau boleh sekat kemasukan mereka supaya hal2 macam ni kurang terjadi.

    ReplyDelete
  17. alahamdulillah...tak ade apa2 berkara buruk berlaku...

    ngerikann...

    ReplyDelete
  18. Salam eB,

    Dah sihat dah ka..?Kak Ros pun takut jugak,kadang2 bila jumpa orang yang tak kenal tu cepat2 ja Kak Ros berelak...

    ReplyDelete
  19. Salam ,

    Tu la kan ,sampai di depan mak pak sendiri pun depa dah berani....
    La ni nak berdiri kat depan rumah pun dah rasa macam tak selamat ja.....

    ReplyDelete
  20. Salam marniazlina,

    Kalau kita saja yang dok berdoa,depa sendiri tak mau ubah perangai depa ,sampai bila pun dok jahat situ la....Apa pun Kak Ros berdoa la jugak,supaya allah lembutkan hati depa yang jahat ni....

    ReplyDelete
  21. Salam kazman,

    Ya la...ini peringatan buat kita semua...beringat dan berhati hati...awasilah anak2 kita selalu...jangan dok biar depa sendirian....

    ReplyDelete
  22. Salam Anaa,

    Betoi tu Anaa,walau pun anak kita dah besar,tambahan lagi anak dara pulak..tetap kita kena awasi,sebab penjenayah ni kita tak kenal macam mana rupa depa....

    ReplyDelete
  23. Salam Zefa NorAsmara,

    Ya la kan...semoga allah jauhkan benda2 yang tak elok dan penjenayah2 ni dari kita semua.

    ReplyDelete
  24. Salam Anymz,

    Tu la...Kak Ros tengok dah terlalu banyak sangat dah kat tempat kita ni...ikut suka depa ja.nak buat apa pun... kadang2 Kak Ros rasa,kita ni macam dok kat tempat depa pulak...

    ReplyDelete
  25. Salam Kamariah,

    Memang pun,kes bergaduh la, bunuh la,culik la...takut Kak Ros dengar.berhati hati lah semua...

    ReplyDelete
  26. Salam lina_Pg
    Tula kita kena beringat,pasai kita bukannya kenal dengan penjenayah ni...Semoga allah melindungi kita semua.

    ReplyDelete
  27. Salam Acik,

    Dah terlebih berani dah tu...sampai depan mak pak sendiri pun dia berani terkam...e.eeee geramnya Kak Ros...

    ReplyDelete
  28. salam zul kg gajag,pk,

    waalaikumsalam, Tu la kan ,kak Ros ingat pun macam tu la jugak..sebab macam2 dah tuhan dok perturunkan bala kat kita ni ,tapi masih lagi dok tak sedar2 jugak...semoga allah ampun kan dosa2 kita dan lindungi kita semua dari semua musibah2nya....

    ReplyDelete
  29. Salam Kasihredha,

    Lagi canggih negara kita ,lagi canaggih lah penjenayah yang dok ada..dulu ni ,orang nak buat jahat,sorok2 jugak,tapi orang jahat la ni ha...terang2 ja kat depan mata kita...

    ReplyDelete
  30. Salam mulut Payau,

    Betoi tu MP,kita jangan mudah percaya dekat orang yang kita tak kenai...Kak Rumah Kak Ros ni selalu jugak ada orang asing dok mai juai macam2,tapi Kak Ros tak pernah layan,walau pun depa tu betoi2 baik.

    ReplyDelete
  31. Salam fieda,

    Kalau setan dah menguasai diri ni memang dah tak takut apa dah la....Kemana pun kita pi, beringat lah selalu yang penjenayah tu ada kat mana2...

    ReplyDelete
  32. Salam Mama aini,

    Tu la kan,depa bebas macam negara depa sendiri,Kak Ros berharap la satu hari nanti tak dak lagi dah rakyat asing kat tempat kita ni....mungkin tak semuanya jahat,tapi selalu sangat kita dengar yang buat masaalah ni rakyat asing..

    ReplyDelete
  33. Salam IntaNBerliaN,

    Depa ni memang tak takut apa dah,kita lah yang dok kena berhati hati,takut2 nanti dalam dakapan kita pun depa boleh ambik..jahat sungguh..

    ReplyDelete
  34. Salam Zaitun,

    Tu la..selalunya tu,kita dok dengar yang bayak dok buat masaalah ni bangsa asing lah..Kak Ros pun berharap,jangan dok biar banyak sangat warga asing masuk mai tempat kita ni...

    ReplyDelete
  35. Salam ainnoraini,

    Memang mengerikan,kalau sampai depan mak pak budak tu sendiri pun depa dah tak takut dah.....

    ReplyDelete
  36. salam... skang ni mcm2 la kak ros.. anak dia ni kene culik depan mata je. haishh.. bahaya betul la, klu lmbat brtindak mmg budak ni dh kene culik.. pdn muka pnjenayah tu dh kene berkas

    ReplyDelete
  37. salam Cik Pipi Tembam,

    Memang pun Cik Pipi Tembam oi....kak Ros rasa kan...macam tak selamat ja walaupun kat dalam negara kita sendiri..apa pun alhamdulillah la penjenayah ni dah di berkas,tapi yang terlepas pun banyak....

    ReplyDelete
  38. eii takotlah kak.kalaulah merah mmg takmau nurul klepas.rela minta papa dia dukung.tapi kalau esok2 dah 5tahun ke atas mananya nak dukungkn?kena hati2jerlah.kalau kena menyesal tak guna nnt

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails