Sahabat adalah perisai diri

Sunday, November 27, 2011

Mau seribu daya kan....

Salam,
Kak Ros baru saja dapat gambar ni dari kawan Kak Ros,La ni Kak Ros dok tengah pikir pasai gambar ni....rasanya bini dia la kut kan....
Kak Ros nak tanya hampa  la......ini satu pengobanan bini dia demi keluarganya ka.....atau pun kena dera ngan laki dia....?sampai tak dak tempat nak pegang dah ha......

Kesiannya kak Ros tengok....

43 comments:

  1. demi mencari rezeki yang halal...sanggup diusahakan... tiada sebarang penderaan tapi saling membantu untuk meneruskan kehidupan...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak Ros...
    Inilah pengorbanan seorang isteri..sama2 mncari rezeki......

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak Ros...
    Inilah pengorbanan seorang isteri..sama2 mncari rezeki......

    ReplyDelete
  4. rasanya tak mendera,berbudi pada tanah ni,duk kaut hasilnya..sipi2 duduk pun Alhamdulillah..kat bandar jgn buat mcm ni,bahaya..penat sgt ..sampai tertidur..kesian

    ReplyDelete
  5. cm ne kalu dia brek? mau nnt tertonggeng bini dia kt belakang.sorg pon x sedar nnt

    ReplyDelete
  6. kak ros..kalau acik tak sanggup..angkut la ulang kali..tak mo acik tercicir dijalan..

    ReplyDelete
  7. salam kak ros..

    maybe betul la kot pngorbanan isteri.. mencari rezeki halal.. xkira la mcm mana pun caranya.. yg pnting halal...

    ReplyDelete
  8. takut melihatnya...sgt bahaya
    dan timbul rasa kesian

    ReplyDelete
  9. pengorbanan seorang isteri membantu suaminya kak..

    ReplyDelete
  10. Salam ziarah,inilah pengorbanan yang paling besar dari ibubapa kita demi memberi kesenangan pada anak2,
    hayatilah pengorbanan ini bagi mereka
    yg masih ada keduanya...

    ReplyDelete
  11. salam maal hijrah buat kak ros sekeluarga ya.

    tengok gambar tu jatuh kesian pulak kat bini dia.itu lah wanita kan?sentiasa berkorban apa saja demi harta atau pun nyawa...hehe

    ReplyDelete
  12. kak ros, ayu dok bayangkan, kat bahagian mana agaknya isteri dia duduk ya?

    ReplyDelete
  13. kak ros.. bini dia duduk mcm dah kuar site je

    ReplyDelete
  14. assalam ros..besar pengorbanannya demi membantu suami mencari rezeki..hu2x..

    ReplyDelete
  15. pengorbanan isterinya membantu suami...gambaq lawak pun ada... tapi kesian pun ada....nmpak kesungguhan depa mencari rezeki..

    ReplyDelete
  16. ros,

    insaf....

    betapa susah2nya isterinya membantu suami..
    begitulah pengorbanan isteri..
    sanggup bersusah payah demi untuk memperbaiki kehidupan..mengharapkan cerah mentari di hari esok..

    ReplyDelete
  17. Takut la plk kak ros kang tercicir pun suami tak perasan hahaha...

    Bahaya tu...

    ReplyDelete
  18. Salam Maal Hijrah Kak Ros & Salam Ziarah ^_^"


    tengok gambar ni macam2 boleh digambarkan....

    ReplyDelete
  19. salam Amie,

    Betoi ka Amie..?bagus la kalau macam tu kan...sanggup buat apa saja demi rezeki yang halal....

    ReplyDelete
  20. Salam Mulut Payau,

    waalaikumsalam MP...Alhamdulillah...kalau lah dia sanggup bersusah payah ngan suami dia sampai macam ni,memang dia seorang isteri yang baikkan...

    ReplyDelete
  21. salam cinnamon.com.

    Boleh jadi jugak la kut nooo...alhamdulillah rezeki....Cuma Kak Ros risau sikit tengok depa ni...bahaya..

    ReplyDelete
  22. Salam KhaiRin,

    Tu yang Kak Ros risau tengok depa ni tu....apa salahnya...ulang la dua tiga kali pun tak pa...ni nak cepat,kalau dah jadi apa2 tu baru lah nak menyesal kan...

    ReplyDelete
  23. Salam Acik,

    Emmm..betoi tu Acik walaupun kita mencari rezeki yang halal tapi jangan lah sampai membahayakan diri...

    ReplyDelete
  24. Salam Cik Pipi Tembam,

    Waalaikumsalam...Betoi sangat tu Cik Pipi Tembam,tapi bagi Kak Ros la janganlah sampai membahayakan diri..banyak lagi jalan yang boleh di pilih...

    ReplyDelete
  25. Salam Kasihredha,

    Ya la kan kasih...kita ni patut bersyukur banyak2 kat allah pasai orang yang lebih susah lagi daripada kita ni masih banyak kat luar sana....

    ReplyDelete
  26. Salam LadyBird,

    Betoi tu.....ni lah salah satu contoh isteri yang baik,sanggup hidup susah senang bersama ngan suami dia....

    ReplyDelete
  27. Salam MOBYDICK,

    Kak Ros setuju sangat...pengorbanan yang tak ternilai dari kedua orang tua kita yang sanggup buat apa saja demi anak2 depa...Jangan lah lupa jasa kedua orang tua kita..

    ReplyDelete
  28. Salam Anymz,

    Ya terima kasih salam Maal Hijrah jugak buat keluarga Anymz...Kak Ros dok bayangkan,macam mana la kalau Kak Ros dok kat tempat dia...memang kita patut bersyukur sangat2 kat allah s.w.t .....

    ReplyDelete
  29. salam Citarasa Rinduan,

    Emmm....tu la Ayu..Kak Ros pun terpikir jugak.. macam mana dia boleh duduk lagu tu saja kan...

    ReplyDelete
  30. Salam Wan Habibah,

    Ya la...tu yang kak ros dok heran ni...macam mana dia duduk,tak jatuh pulak tu....harap2 tu jangan jatuh la kan...

    ReplyDelete
  31. Salam mama aini,

    Waalaikumsalam...betoi tu mama,setuju sangat..tapi kalau boleh tu jangan lah sampai membahaya kan diri sendiri..

    ReplyDelete
  32. Salam Dalila Hamid,

    Emmm...seorang isteri yang baik macam tu la kan...sentiasa bembantu suaminya,dan sanggup hidup susah senang ngan suami dia kan...

    ReplyDelete
  33. Salam Sal,

    Betoi tu Sal...ini lah pengorbanan seorang isteri yang sanggup buat apa saja demi anak2 dan suaminya...

    ReplyDelete
  34. Salam ainnoraini,

    Emmm...tak dinafikan.. kalau dia terjatuh memang suami dia tak sedar punya lah...harap2 tu.. tak jadi lagu tu lah nooo....

    ReplyDelete
  35. Salam Aien Not Alien,

    Ya..terima kasih...salam Maal hijrah jugak la Dari kak Ros dan salam ziarah jugak...Betoi tu Aien..macam2 kita boleh gambar kan...

    ReplyDelete
  36. bersangka yang baik2 je, mungkin ini pengorbanan bini dia.

    ReplyDelete
  37. salam Ann Ishak,

    Betoin tu Ann...Cuma Kak Ros bimbang tentang keselamatan depa ni ja..nampak bahaya sangat...

    ReplyDelete
  38. kikiki...
    rasa lawak pun ade..-.-'

    ReplyDelete
  39. Salam mynameismy,

    Tu la.... kalau kita tengok gambar ni memang nampak lawak kan...Kak Ros pun tergelak jugak masa mula2 tengok gambar ni...Tapi ni lah hakikatnya kehidupan depa..buat Kak Ros terasa simpati la pulak...

    ReplyDelete
  40. Salam Ummiross,

    Betoi tu ummi..bayangkan lah berapa lama dia kena bertahan duduk macam tu kan...

    ReplyDelete
  41. Salan Cik tikah,

    Emm...rasanya nak sara hidup pun tak cukup macam mana nak beli kereta kan....Kesian sungguh Kak Ros tengok depa ni...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails