Sahabat adalah perisai diri

Saturday, December 31, 2011

Kebaikkan dibalas dengan kebaikkan...

Salam,
  Berbuat baik lah dengan semua makluk ciptaan Allah....Bukannya susah mana pun nak senyum dan buat baik ngan orang...tak kira lah depa tu kaya ka miskin ka cantik ka hodoh ka sempurna ka cacat ka...semuanya sama saja, kita ni semua  hamba Allah....

22 comments:

  1. siapa pun kita, kita ni cuma hamba je. tak layak berlgak sombong dengan hamba lain...

    ReplyDelete
  2. betul ros..tak rugi kalau kita berbaik sesama insan..

    ReplyDelete
  3. Betul2. Respek lah sesama kita sbb kita semua ni sama sj

    ReplyDelete
  4. tak rugi berbuat baik sesama insan atau makhluk Allah..

    ReplyDelete
  5. buat baik dibalas baik..buat jahat jgn sekali

    ReplyDelete
  6. kebaikan yang kita buat kat orang akan reserve kebaikan untuk kita balik saat kita perlu.

    ReplyDelete
  7. betoi tu kak...senyum pun satu sedekah kan..:)

    ReplyDelete
  8. Manusia sama je di sisi Allah..yg membezakannya adalah kebaikan2 yg telah dibuat...senyum pun satu sedekah..asalkan dia ikhlas..

    ReplyDelete
  9. Betul ros..tak rugi berbuat baik sesama insan

    ReplyDelete
  10. betul tu kak ros...siapapun kita, kita tetap hambaNYA...

    ReplyDelete
  11. insyaallah buat baik dibalas baik...

    ReplyDelete
  12. Salam gadisBunga,

    Betoi tu gadisBunga...Kita semua ni hamba dan sama saja disi Allah...

    ReplyDelete
  13. Salam mama aini,

    memang pun mama...kalau ramai orang yang sayangkan kita,ini menandakan Allah pun sayang kat kita...

    ReplyDelete
  14. Salam Jue,

    Ya...Jue hormat menghormati lah sesama kita,tak kira lah apa bangsa sekali pun....

    ReplyDelete
  15. Salam nyanyisunyi,

    Betoi tu nyanyisunyi...Allah menjanjikan yang baik2 saja kat sesiapa yang berbuat baik...

    ReplyDelete
  16. Salam Tiramisu Fatiema,

    Tepat sekali Tiramisu Fatiema...tak dak gunanya kita berbuat jahat ni kan....hayat kita ni pun bukannya lama sangat...rasanya nak buat baik ni pun dah tak cukup masa....

    ReplyDelete
  17. Salam Hanie_Dew,

    Allah ni memang maha adil kan Hanie.....?

    ReplyDelete
  18. Salam saniah,

    Memang betoi sangat tu,Saniah....bukannya susah mana pun nak senyum ni...atau pun bukannya nak kena duit pun bila nak senyum ni kan....

    ReplyDelete
  19. Salam Sal,

    Ya Sal....betoi tu.Yang penting sekali adalah keikhlasan hati kita...buat apa pun kalau tak ikhlas,tak dak maknanya...

    ReplyDelete
  20. Salam Acik Erna,

    Ya Acik....kita kena buat baik ni walau ngan binatang sekali pun....

    ReplyDelete
  21. Salam Mulut payau,

    Manusia saja yang selalu suka membeza beza kan sesama manusia ni kan MP....hakikatnya kita semua ni sama saja disisi Allah....

    ReplyDelete
  22. Salam Masya,

    ya Masya....Allah tak pernah mungkir dengan janji2 nya....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails