Sahabat adalah perisai diri

Thursday, January 5, 2012

Bumi kita-Rahasia Tuhan

Salam,
Kak Ros sibuk sungguh la dalam tiga empat minggu ni... dari arwah mak mertua Kak Ros sakit,pas tu dia meninggal sampai lah la ni,dok jahit baju yang tertangguh tak habis2 lagi...Kak Ros  terima semua tempahan tu sebelum dia sakit lagi...jadi kena jahit jugak la walaupun siap lambat. La ni Kak Ros rasa lega la sikit..hari isnin hari tu, siap dah semua tempahan baju sekolah.....La ni pun masih dok ada lagi tempahan ...tapi tak la kalut sangat dah  macam baju sekolah tu.Ok lah.. kita berenti  sat dulu cerita pasai tempahan baju ni....mai kita layan dulu satu video yang kawan kak Ros bagi...Kak Ros nak kongsilah ngan semua kat sini...mungkin ada yang dah besa tengok dah video ni....tak pa la,boleh tengok sekali lagi ngan Kak Ros.

Bila Kak Ros tengok video ni,baru la kak Ros tau...rupa2nya ada banyak lagi bintang yang beratus kali ganda besar nya daripada bumi yang kita dok duduk la ni.Ya Allah....takutnya Kak Ros bila dok pikir balik...bumi kita ni tak nampak langsung kalau nak di bandingkan dengan bintang2 ni....

Ini lah salah satu lagi daripada kebesaran Allah yang tiada tandingannya.......

17 comments:

  1. rezeki banyak tu
    sya tak pandai dan tak suka menjahit
    jahit lencana anak pun boleh merengus

    ReplyDelete
  2. ala tak leh tgk youtube.huaaaaa.hmm tp Allah mmg segalanya kan kak.

    ReplyDelete
  3. Aduhaii, nak menitis air mata pun ya, jugak bila tengok betapa kecilnya kita tapi masih disayangi Allah. Terima kasih atas n3 yang sangat bermakna ni.

    ReplyDelete
  4. k.ros, kena ingat Allah pada setiap masa dan ketika, pada apa jua perbuatan dan pekerjaan yg kita lakukan...niatkan menjahit kerana Allah...niatkan taip n3 krn Allah..
    rahmat Allah yg kita pohon utk ke syurgaNya, pahala kita tak mampu nak bawa kita ke sana..

    ReplyDelete
  5. Assalam Ros,
    memang begitulah... sudah dikatakan, ilmu kita tentang alam ciptaan Allah ini hanyalah setitik dari air lautan...

    ReplyDelete
  6. assalam ros,pandainya ros menjahit,mama tak tahu !! ..hu2x..besarnya kuasa Allah ..

    ReplyDelete
  7. Salam kasihibu,

    Alhamdulillah rezeki dari Allah....daripada dok saja kat rumah tu,jahit pi la.....kan kasihibu....

    ReplyDelete
  8. salam CikPuan rara,

    La....ya ka tak leh tengok ni...?Emmmmm...tak pa la cikpuan rara jangan dok bersedih ya....nanti2 boleh tengok lah tu.....

    Betoi tu Cikpuan rara,kuasa Allah ni tak dak tandingannya....

    ReplyDelete
  9. Salam Aidah,

    Sama2 Aidah...Kak Ros pun dok pikir macam tu la jugak..kalau Allah nak hapuskan bumi ni,sekelip mata ja kan Aidah....

    ReplyDelete
  10. Salam Anim,

    ya...memang betoi tu Anim,bukannya ingat kan Allah masa sembahyang 5 waktu ja...kita kena ingat kat Dia sentiasa 24 jam tak kiralah dimana pun kita berada walau dalam dok tidur sekali pun.

    Tak di nafikan lah Anim,setiap apa yang kita buat ni mesti lah dengan ikhlas dan kerana Allah semata mata....bukan pasai benda lain,walau pahala ngan syurga sekali pun.. memang susah kan...tapi tak mustahil...

    ReplyDelete
  11. Salam Amie,

    waalaikumsalam Amie....Betoi tu Amie..Kak Ros pun baru tau saja pasai bintang2 ni....ingatkan bumi kita ni dah besar sangat dah...rupa2nya ada lagi yang lebih besar sampai bumi kita ni tak nampak langsung,punya halusnya...ni lah kebesaran Allah S.W.T...

    ReplyDelete
  12. Salam kasihredha,

    Emmmm....memang kerdil sungguh kita ni di sisi Allah kan kasihredha.....?

    ReplyDelete
  13. Salam mama aini,

    waalaikumsalam mama....tak la pandai mana sangat pun mama....boleh la hudoh2.
    Memang Allah tu maha segala galanya kan mama...?

    ReplyDelete
  14. kak, benda2 mcm ni kdg kala x terjangkau dek fikiran... kerdil nyer manusia..kerdil nyer kite..

    ReplyDelete
  15. Salam khairin,

    Betoi tu Khairin....Kak Ros pun tak terpikir..yang ada benda2 macam ni semua kat luar bumi ni....Hebat sungguh kuasa Allah....

    ReplyDelete
  16. a'aa betoi tu kak ros.. sbnarnya bumi ni sgt2 kecik.. mmg betapa besarnya kekuasaan Tuhan..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails