Sahabat adalah perisai diri

Thursday, February 23, 2012

Berlian merah jambu ditemui

Salam,
Sebelum ni kita dok tengok yang putih jernih tu ja.....Haaaaa ni depa jumpak pulak yang warna pink......Nak pengsan Kak Ros baca anggaran harga berlian ni mahai gila..........

BERLIAN merah jambu diletakkan di hujung mata sebatang pen.

SYDNEY - Gergasi perlombongan Rio Tinto semalam menyatakan pihaknya menemui batu berlian merah jambu 12.76 karat di Australia.

Ia merupakan berlian merah jambu terbesar pernah ditemui di negara berkenaan.

Dinamakan Argyle Pink Jubilee, batu berlian besar itu ditemui di lombong berlian merah jambu Argyle di Kimberley, Australia Barat.

Rio Tinto dalam satu kenyataan memberitahu, masa selama 10 hari diperlukan bagi memotong dan mengilat batu permata berkenaan.

"Kami semua teruja dengan penemuan berlian ini yang jarang-jarang ditemui," kata Ketua Divisyen Berlian Merah Jambu Argyle, Josephine Johnson.

"Berlian seperti ini ditemui sekali dalam tempoh 26 tahun dan mungkin tidak akan ditemui lagi.

"Individu yang dapat memakai berlian merah jambu ini sudah tentu amat bertuah," tambahnya.

Menurut kenyataan Rio lagi, harga berlian Argyll tersebut dianggar lebih AS$10 juta (RM30.3 juta) berdasarkan berlian merah jambu berkualiti tinggi yang dijual pada harga AS$1 juta (RM3 juta) untuk setiap karat. - AFP


39 comments:

  1. eeee...geli tgk cacing bawah entry ni kak, adui.... belian pink ini cam gula2 rasa nak telan, gulp!

    ReplyDelete
  2. Pak cik kayo la dpt berlian tu...

    Sape plak yg dpat pakai berlian tu kan...

    ReplyDelete
  3. peerghhhh.... mahalnya.... sebab jarang jumpa agaknya...

    ReplyDelete
  4. siapakh yg mampu mmbelinya? mungkinkah kak ros (yg sorang lagi tu)?

    ReplyDelete
  5. cheqna sedang membayangkan 'orang itu' sedang senyum sengeh2 =)

    ReplyDelete
  6. mai aii tak boleh mahal lagi ke T_T

    ReplyDelete
  7. aishh punya la cantik punya la mahal harga nya..
    tadi lagi cantik & mahal lagi dari nie keW?

    ReplyDelete
  8. MAK AIIII... MAHALNYA...TAPI SERIYES CANTIKLAH BERLIAN TU

    ReplyDelete
  9. tersedak dok tgok hrga berlian tu. hahahaa.. mahaiii nyaaa ! ni smpai 7 keturunan pon tak habis nie.

    ReplyDelete
  10. aduh2... cantiknyer kak... soft je kaler nyer...
    harga dia pun selawa berlian nyer...

    ReplyDelete
  11. fuhhhh..mahalnya..!!! tapi mmng betul2 cantik....

    ReplyDelete
  12. orang yg pakai berlian tu..mesti cintakan dunia..

    syurga dunia.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. huhu..dasyatnyer tgk rege dia..
    tp kaler dia mmg cantik sgt..nmpak jernih sgt

    ReplyDelete
  15. ehem cantiknya berlian tu..pink !!..mahalnya ..:)

    ReplyDelete
  16. Salam Ayu,

    Eeemmm....hilang akai betoi...Sayang duit rasanya...Dengan jumlah duit yang banyak tu...macam2 kita boleh beli dan buat kan Ayu.....

    ReplyDelete
  17. Salam eMMe,

    He.he.he....kak Ros pun geli jugak...

    Tu la kan eMMe....selalunya kit dok tengok yang jernih tu ja....Ni ada warna pulak.....

    ReplyDelete
  18. Salam Aine,

    EEEmmm....betoi tu Aine....Yang kita ni pulak...cuma dapat tengok ja lah...he.he.he.....tu pun dalam gambar ja....

    ReplyDelete
  19. Salam Cik Rose,

    EEEmmm....macam tak berbaloi ja kan Cik Rose...

    ReplyDelete
  20. Salam Kazman,

    Apa pun kalau barang yang tak dak... payah pulak nak jumpak,buat ada satu ja pulak......haaaaaaaa.....apa lagi, tu lah harga dia.......

    ReplyDelete
  21. Salam So Shy Lady,

    He.he.he.....sapa...aaaaaaaaaaaaaa?kak Rossssssssssss...?haaaa...nak berangan sat nih.....he.he.he....

    ReplyDelete
  22. Salam Chegna,

    He.he.he........siapa kah orang yang yang bertuah tu...Cheqna..?he.he.he....

    ReplyDelete
  23. Salam Lisa,

    Tu la kan Lisa....agak2 la kalau tak pernah jumpak pun...he.he.he...

    ReplyDelete
  24. Salam Poohrist,

    Ya ka Poohrist...yang mana pulak tu...........?

    Gila punya mahai kan....

    ReplyDelete
  25. Salam Munna,

    Memang cantik sangat......bagi orang yang banyak duit ni.....harga banyak tu....tak dak hai lah kan Munna....

    ReplyDelete
  26. Salam Mulan,

    EEmmm...betoi tu Mulan....mahai gila2 punya mahai nih.....

    ReplyDelete
  27. Salam Cik Pipi Tembam,

    He.he.he.....kalau kak Ros la...duit sebanyak tu tak payah dok kerja dah sampai mati..he.he.he....

    ReplyDelete
  28. salam norhidana,

    EEmmm...cantik tu memang lah cantik sangat.....tapi harganya tu.....mak aih....

    ReplyDelete
  29. Salam Mulut Payau,

    Orang kebanyakkan macam kita ni,semuanya kata mahai bila dengar harganya kan MP....tapi bagi orang yang banyak duit sampai tidur pun kat atas duit ni....takat harga macam tu...tak dak hai lah bagi depa kan....

    ReplyDelete
  30. Salam Cinnamon,

    Betoi tu...Cinnamon...Kak Ros setuju sangat...mati nanti bukannya nak bawak masuk kubur kan....

    ReplyDelete
  31. Salam Kamariah,

    Memang pun Kamariah....mahai gila2 punya mahai nih....

    ReplyDelete
  32. Salam Zaitun,

    Betoi tu Zaitun...mahai sangat.........

    ReplyDelete
  33. Salam LYAfrina,

    Barang yang macam ni memang untuk orang2 kaya ja kan LYAfrina......

    ReplyDelete
  34. salam mama,

    Cantik macam mana pun,tak mau lah mama...mahai sangat..jom kita pi tengok yang lain lagi cantik dan murah.he.he.he.....berangan sat...macam lah depa tu nak juai kat kita he.he.he......

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails