Sahabat adalah perisai diri

Friday, February 10, 2012

CERITA YG PATUT DIBACA OLEH SEMUA KAUM WANITA!!! AMBIL PERHATIAN

Salam,
takut sungguh Kak Ros baca kisah kat bawah ni....ya la kan...Kak Ros pun ada anak dara jugak....
Macam2 cara orang nak menipu kita ni kan....Beringat lah ya......jangan mudah sangat termakan dengan kata2 manis orang.....tak kira lah walau dalam apa jua keadaan sekali pun.........

Kurangkan agenda menCARI si soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah

SMS kat bawah sengaja ditulis oleh seorang penulis lelaki... Cuba menceritakan dari sudut pandangan lelaki untuk kebaikan semua muslimah supaya tidak dirosakkan dengan mudah oleh kata-kata manis! Moga Allah pelihara kita semua daripada hal yang tidak dingini berlaku:

Salam…. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…

Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…

Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..

awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..

Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u… ..

Yang….. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni… .hihihi..8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi… yang… ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!

Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u…. ..

Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..

Hi syg,…. watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?… syg x caye kat abg eh.. huhu..

Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k.. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..

Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u... syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je… huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…

Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..

Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg…

Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding.

Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?

BERMULA ZINA YANG SEBENAR

huh!… syg mengndung? tahu kat ne… cube check balik dgn doktor… xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..

huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..

Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa…..gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!

xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..

sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..

Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung… kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la… bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg *****!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!

jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!…

(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..

Fikir-fikirkan lah….استغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه

والله أعلم….

38 comments:

  1. xd'nafikan i2 y bnyk berlalu..
    smoga wanita2 lain & termasuk nyue sendiri terhindar drp keadaan tersebut..

    ReplyDelete
  2. takut sesangat tutama pd ibu2 yg ada anak pompuan..oleh itu tiap kali solat, bcakan atleast bacaan fatihah untuk dikirimkan untuk anak2 ,mohon supaya mereka berada di jalan yg lurus, yang Allah redhai....

    ReplyDelete
  3. Mintak jauhkan perkara2 mcm ni... Takutnya...
    Saya jugak sama mcm kak sal jugak selalu kirimkan surah afatihah untuk anak2 suaya dijauhkan perkara yg tak diingini berlaku...

    ReplyDelete
  4. Walopun sy da kawen,
    tapi, berdebar rasa hati ni,..sebab kita masih ada saudara perempuan...

    Mcm2 hal zman skrg ni...
    Sangat merisaukan..

    ReplyDelete
  5. Nauzubillah minta dijauhkan benda2 gini, takut bila memikirkan dunia sekarang yg semakin hancur!!

    ReplyDelete
  6. Sbg seorang lelaki ni Kak ros, malu sbnrnya membaca apa yang ditulis ni tapi pada masa yang sama,merasakan perkara sebgini harus dikongsi dengan wanita wanita diluar sana.

    Sbg seorang lelaki, sy boleh mengatakan yang "otak kuning" dan kata-kata boleh menjadi sangat manis dan walaupun kata-kata tersebut bunyinya "sounds too good to be true" tapi sebab ramai sangat yang gullible, pasal tu tak hairan ramai mangsa yang kena.

    Tapi ingin saya ingatkan kepada perempuan-perempuan, apabila seseorang lelaki bertanya soalan, "apa buktinya awak cintakan saya?"

    janganlah menjual maruah dan menggadai virginity untuk kepuasan sementara itu.

    kalau betul lelaki dah cinta betul2 dan mintak bukti,
    ajak aje kahwin.senang.
    kalau dier serius,dia akan terima.
    kalau dier main2,dia akan bagi macam2 alasan..

    apa-apa pun, terima kasih kerana berkongsi artikel ini.

    akan saya kongsikan dengan rakan-rakan perempuan yang lain. :)

    ReplyDelete
  7. itulah realitinya...
    nauzubillah..mintak jauh =)

    ReplyDelete
  8. saya blom kawen so,minta djauhkan...

    ReplyDelete
  9. memang ngeri baca kisah seperti ini... mudah2xan anak2x kita semua dijauhkan dari berzina...

    ReplyDelete
  10. assalam ros..memang menakutkan bila memebaca cerita ini..semuga allah menjauhkan ank & keluarga kita dr perbuatan ini..hu2x..dunia semakin akhir zaman..

    ReplyDelete
  11. minta dijauhkan dari anak2 kita dgn perkara sebegini.

    ReplyDelete
  12. Sal sgt fobio dgn lelaki bermulut manis~ (--")

    ReplyDelete
  13. assalammualaikum k ros,

    salam perkenalan..

    tidak dinafikan ini byk berlaku..bagaimana utk mcegahnya? seolah org yg solat lima waktu tp masih melakukan maksiat..sedangkan solat pd dasarnya mcegah diri dari pbuatan keji dan mungkar..Maka kena check dri smua sudut bukan setakat awasi anak2 bila mreka remaja malah sejak mereka dlm kandungan lgi..pjglah pulak
    wallahualam..
    Ya Allah jauhkanlah anak-anak kami dr perbuatan keji dan mungkar..Amin

    ReplyDelete
  14. Syaitan sentiasa mengambil peluangl utk memperdayakan anak adam.

    ReplyDelete
  15. seram sejuk baca ni..
    huu

    minta dijauhkan..

    ReplyDelete
  16. nauzubillah..mintak2 dijauhkan...

    ReplyDelete
  17. Salam Nyue,

    Semoga Allah melindungi kita semua dari benda2 yang macam ni ya Nyue.....

    ReplyDelete
  18. Salam Sal,

    Betoi tu Sal....Kak Ros ni takut sungguh bila dok baca cerita2 lagu ni...semoga kita semua dijauhkan lah dari benda2 yang macam ni ya Sal......

    ReplyDelete
  19. Salam ainnoraini,

    Ya ainnoraini....betoi tu....jangan lah lupa,sentiasa lah mendoakan anak2 kita walaupun dimana depa berada....semoga di pelihara Allah selalu...

    ReplyDelete
  20. Salam Masya,

    Takut kan Masya....bermacam macam cara orang menipu la ni kan....depa dah tak ingat Allah lagi dah...

    ReplyDelete
  21. Salam Aine,

    kadang2 tu kan Aine....yang dah kahwin dah ni pun, dok kena tipu jugak dengan orang2 yang jahat macam tu....depa bukannya kera apa dah...anak dara orang ka,bini orang ka asalkan depa dapat apa yang depa nak...

    ReplyDelete
  22. Salam Teratai,

    Ya Teratai....semoga Allah jauhkan benda2 ni yang tak elok ni daripada kita semua....

    ReplyDelete
  23. Hi Mr.Clive,

    Sama2 Mr.Clive....kalau ada info yang baik insyaallah Kak Ros akan berkongsi dengan semua..

    Apa yang nak di malukan Mr.Clive....Tak semuanya lelaki di dunia ni jahat...dan tak semestinya semua perempuan di atas dunia ni baik....Sama saja kan Mr. Clive....

    Jadi harapan Kak Ros....sama2 lah kita tolong menolong dan ingat menperingati di antara satu sama lain.....

    ReplyDelete
  24. Salam Cheqna,

    Eemm.... Cheqna...mintak2 lah di jauhkah Allah dari kita semua ya....

    ReplyDelete
  25. Salam dwaty,

    Ya dwaty...berhati hati,beringat,jaga diri baik2 dan jangan lupa yang penting sekali mengingati Allah selalu...mintak Allah jauhkan semua benda2 yang tak baik ni dari kita....

    ReplyDelete
  26. Salam Kazman,

    Tu lah harapan semua mak pak ni kan Kazman....semoga Allah melindungi kita semua dari perbuatan2 yang jahat ni....

    ReplyDelete
  27. Salam mama,

    Waalaikumsalam mama....Macam2 benda2 yang tak elok ni kita dok dengar kan mama.....memang dunia ni dah akhir zaman dah kot...

    Ngeri sungguh Kak Ros....dengan keadaan dunia la ni....
    semoga Allah melindungi kita semua ya mama.....

    ReplyDelete
  28. Salam Whitecappuccino,

    Ya betoi tu Whitecappuccino....semoga orang2 yang jahat ni di jauhkan Allah sejauh jauhnya.....

    ReplyDelete
  29. Salam Zaitun,

    Ya Zaitun....semoga Allah melindungi kita semua...

    ReplyDelete
  30. Salam Sal IjOu,

    Fobia lebih baik dari berani sangat kan Sal IjOu.....

    ReplyDelete
  31. Salam anitaare,

    Waalaikumsalam anitaare....salam perkenalan jugak dari Kak Ros...

    Tak kira lah dia tu sapa kan.....Yang pentingnya hati.....hati kita ni mesti lah diisi sepenuh penuhnya dengan memuji Allah yang satu,mendidik dan memupuk sehingga dia menjadi sekuat kuatnya iman ni....baru lah kita boleh melawan dengan godaan syaitan...

    Bercakap ni memang lah senang kan.....tapi bila nak buat tu yang susahnya....

    Tak pa la kan anitaare....apa pun mai lah kita sama2 cuba berusaha sedaya upaya untuk menguatkan hati kita ni......

    ReplyDelete
  32. Salam sudipVSsenduk,

    Betoi tu sudipVSsenduk....dia tunggu hati kita ni terleka ja kan...

    ReplyDelete
  33. Salam Lia,

    Kak Ros pun seram sejuk jugak ni Lia...Beringat selalu ya...dan semoga Allah melindungi kita semua daripada syaitan dan iblis ni...

    ReplyDelete
  34. Salam Cik Farz,

    Ya Cik Farz.....semoga benda2 ni semua di jauhkan Allah dari kita semua....

    ReplyDelete
  35. ish ish ish... saya pon ada bf jugak kak ros tp takdelah smpai brsentuhan lebih2 an.. yeah walaupon sy tahu sentuh tu haram.. tp ini lumrah brcinta.. benda2 tu semua sy mmg selalu elak la... sbb taknak apa2 bnda buruk brlaku... x sangka kan kenal2 mcm tu siap sebut rasulullah bagai.. suruh solatt , tp last2 bila dh dpt jd cmtu lak... tu taktik laki kalau nk dptkan dara seorang wanita... so wanita , be careful...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails