Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, February 21, 2012

Dah Meragut Berlagak Baik Pulak....


Oleh Mohamad Hussin
mohamad@hmetro.com.my

SAKIT...Muhamad Hafiz menunjukkan muka isterinya, Nuramiza Ezzanie yang cedera.

ALOR SETAR: “Dia cuma berani di belakang, orang macam ini perlu diberi pengajaran,” kata Muhamad Hafiz Azizan, 23, suami mangsa ragut di Jalan Gelam-Jalan Datuk Kumbar, di sini, Jumaat lalu.

Muhamad Hafiz berkata, hatinya geram apabila menerima SMS dipercayai daripada peragut yang menggunakan telefon bimbit isteri yang berada di dalam beg diragut.

SMS berbunyi ‘Kami minta maaf, bukan niat kami benda nak jadi tak diduga, kami Mat Rempit tak diiktiraf tapi itulah salah dia (mangsa) sampai menggadai nyawa.’

Dia berharap, peragut terbabit ditangkap polis dan dihadapkan ke muka pengadilan.
SMS itu juga membuatkan, isterinya, Nuramiza Ezzanie Azmi, 21, semakin marah kerana peragut menyalahkan dirinya.

34 comments:

  1. perghhhhh scary pon ya..dah ragut nak sms2 bagai pulak kann...

    ReplyDelete
  2. ish...dah la meragut hak orang...berani pula nak salahkan mangsa...apa jenis manusia la diorg ni..

    ReplyDelete
  3. Masyaallah...semakin menjadi nampaknya,
    berani pulak hantar mesej....

    Bahaya ada dimana2, kita jaga diri sebaik mungkin;)

    ReplyDelete
  4. semakin mjadi2 dh perangai peragut nie...sakit ati bc artikel ni...
    mlampau sgt2.....peragut ni pon ad family...xpikir la pula lkalu kne kat family sendiri apa ce citer...

    ReplyDelete
  5. ceh..berani plak main hantar2 sms...dia tak tau ke polis boleh track diorang guna telefon tu ...cecepat la tangkap ..haishhhhh

    ReplyDelete
  6. tu diaa... peragut tu boleh cakap macam tu yaa!!...

    ReplyDelete
  7. amboi... salahkan org lain plak.. dia si peragut tue pe hal.. x der keja lain ke.. skrg ni risau klau jln soang2..

    ReplyDelete
  8. adeh.. rasa cam nk hantuk kepala kt dinding je...
    geram lak nengok si peragut bodoh jongos tu... eeeee
    dhla ko meragut... pastu nk slhkan mangsa lak...
    mstilah org tu nk mempertahankan hak nya ngn bersunguh2...bkn senang nk dpt duit...
    lainla korang tu yg senang2 rgt brg org

    ReplyDelete
  9. amboi...
    cepat2 la ditangkap dan dikenakan hukuman setimpalnya

    ReplyDelete
  10. Anak siapalah peragut itu agaknya. Sedih dgn bangsa kita yg kian ramai jadi samseng...:(

    ReplyDelete
  11. semoga peragut tu menerima balasan yg setimpal..esok msh ada, jgn lp hidup dgn maki caci org x selamat dunia akhirat..kesian mak bapak dorang ada anak peel mcm ni kan...

    ReplyDelete
  12. bengong punya penyangak..lg sedih kalu yg meragut tu bangsa Melayu beragama Islam..manalah pegi nya pegangan agama..

    salam ziarah kembali ya..thx sudi singgah :)

    ReplyDelete
  13. hahah xpayahlah nak cakap sampai benda nak jadi tak diduga...zzz

    kak ros,xpaham yang sampai menggadai nyawa...pe citer kat situ?terang sikit...huhu

    ReplyDelete
  14. peragut camni pun ada jugak... huhh

    ReplyDelete
  15. haha first time jumpa pragut cmnie.. mcm tak betul je.. sian pompan ni tak psal2 je

    ReplyDelete
  16. Salam Bitt

    Penjenayah zaman moden lah katakan.....nak tunjuk yang depa ni pencuri yang berhemah baik dan hebat sangat..

    ReplyDelete
  17. Salam KhaiRin,

    EEEmmm....memang teruk la depa ni kan Anies.....

    ReplyDelete
  18. Salam Dylla,

    Ya la kan Dylla....tak kan lah kita nak pi bagi dengan penuh sopan santun kot barang kita masa depa nak mencuri tu.....memang tak dak akai lah....

    ReplyDelete
  19. Salam Aine,

    Ya la Aine....Memang kita semua mesti sentiasa berhati hati walau kat mana pun kita berada....

    ReplyDelete
  20. Salam Nyue,

    EEmmm....nak ingat apanya Nyue....entah2 barang mak pak dia sendiri pun dia mencuri.....

    ReplyDelete
  21. Salam Mawar,

    Tu la yang Kak Ros dok kata tu Mawar...depa ni nak tunjuk pandai,walhal tak dak akai....

    ReplyDelete
  22. Salam Kazman,

    eeemmm....nanti esok2 ni pulak depa bunuh orang pas tu hantar sms kata mangsa tu sendiri yang menyebabkan kematian dia sendiri....

    tak mau jugak orang kata kat depa jahat noooo....tapi dok buat jugak kerja jahat....

    ReplyDelete
  23. Salam Nureen,

    Depa ni memang tak tau nak buat kerja lain dah kot Nurren....Sia2 ja Allah bagi kat depa tulang 4 kerat....tak reti nak guna sebaiknya kan....

    ReplyDelete
  24. Salam norhidana,

    Betoi tu norhidana.....kecik2 tak mau pi sekolah bila besar menyusahkan orang....

    ReplyDelete
  25. Salam Cheqna,

    Tuhan tu maha adil kan Cheqna...perbuatan yang jahat akan di balas jugak nanti....

    ReplyDelete
  26. Salam Kakzakie,

    Tu la kan Kakzakie...pening kepala bila dok ingat semua ni....mesti mak pak depa pun tak mau anak2nya jadi lagu tu kan...semoga Allah bukak hati depa kearah kebaikan.....

    ReplyDelete
  27. Salam ieja,

    Betoi tu ieja....depa tak akan hidup tenteram dengan maki dan sumpahan orang.....

    ReplyDelete
  28. salam GreenJade,

    Memang memalukan kalau sebangsa dan seagama ngan kita jadi samseng macam ni kan...

    sama2....

    ReplyDelete
  29. Hi Mr.Clive,

    Ya la kan Mr. Clive.... Eemmm...baik pun nak jadi,jahat pun nak jadi nih....

    Jadi.. terlahirlah mat rempit peragut yang berhemah,konon2nya bila nak meragut tu,penuh ngan kelembutan lah katakan,tak nak mencederakan mangsa...

    Jadi bila dah mangsa tu cedera... di sebabkan salah diri sendiri lah....kononnya lah kan......

    Apa la punya tak cerdik....,mai dari plenet mana pun tak tau la......kalau dah orang nak ambik barang kita mesti lah dengan spontan kita akan mempertahannya kan Mr.Clive...masa tu mana la kita nak ingat dah nyawa kita nak melayang ka atau pun yang kita ni nak dapat cedera ka atau pun apa2nya lah......

    Lain kali kalau depa nak meragut tu,kena bagi kat depa dengan penuh ksih sayang,jangan dok melawan sampai bergadai nyawa bila cedera ka,jadi apa2 ka kita yang salah....Sapa yang suruh kita pertahankan barang kita sampai menggadai nyawa...Tu lah maksudnya kot Mr.Clive..

    Hakikatnya semua ni salah kita lah bukannya depa......tak sekolah betoi...

    ReplyDelete
  30. Salam IntaNberlian,

    EEEmmm....macam2 yang dok ada kat Melaysia ni Intan....nak pesyen lagu mana semuanya ada.....

    ReplyDelete
  31. Salam cik Pipi Tembam,

    Memang tak betoi pun cik pipi Tembam.....

    ReplyDelete
  32. ehem..semakin berani & melampau perbuatan diaorg tu !!.kesian mangsanya..

    ReplyDelete
  33. Salam mama,

    Betoi tu mama....kena dok berhati hati selalu nih....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails