Sahabat adalah perisai diri

Thursday, February 9, 2012

Kata-Kata Mutiara Hati Untuk Motivasi Diri.....


Salam,
Sama2 lah kita jadikan sebahagian kata2 hikmah dan motivasi diri yang sempat Kak Ros letak kat bawah ni sebagai panduan hidup kita semua.....Allah telah mengurniakan kita akal dan pikiran...jadi jangan lah dok simpan...rugi tau...gunakanlah sebaik baiknya....untuk kearah kebaikkan.......

1. Wanita ni di ciptakan bukannya daripada tulang rusuk atas untuk memerintah...
Bukannya daripada tulang rusuk bawak untuk di pijak...Tetapi terletaknya tulang
rusuk itu,di bahagian dada dan berdekatan dengan tangan,bermakna
tangan yang membelai dan hati yang mempunyai kasih dan sayang....

2. Sahabat yang beriman,ibarat mentari yang menyinar..Sahabat yang setia bagai
pewangi yang mengharumkan. Sahabat yang sejati menjadi pendorong impian...
Dan sahabat yang berhati mulia membawa kita ke jalan Allah...

3.Tanda orang bijaksana ialah hatinya selalu berniat suci... Lidahnya selalu basah dengan zikrullah....Matanya menangis kerana pnyesalan terhadap dosa..... Sabar terhadap perkara yang dihadapi dan mengutamakan akhirat berbanding dunia...

4. Jika kejahatan di balas dengan kejahatan, maka itu adalah dendam... Jika kebaikan dibalas dengan kebaikan itu adalah perkara biasa.... Jika kebaikan dibalas dengan kejahatan, itu adalah zalim.... Tapi jika kejahatan dibalas dengan kebaikan,itu adalah sikap yang amat mulia dan terpuji....

5. Berfikir secara rasional tanpa dipengaruhi oleh naluri atau emosi merupakan satu cara menyelesaikan masalah yg paling berkesan...

6. Hidup memerlukan pengorbanan...Pengorbanan memerlukan perjuangan...Perjuangan memerlukan ketabahan....Ketabahan memerlukan keyakinan....Keyakinan akan menentukan kejayaan...Kejayaan pulak akan menghasilkan kebahagiaan.....

7. Hidup yang tidak memiliki tujuan jauh lebih menakutkan daripada hidup yang tidak mencapai tujuan.

Betoi dak.......?

42 comments:

  1. TRIMA KASIH ATAS PERKONGSIAN INI..kita hidup ini memang selalu saling ingat mengingati..

    ReplyDelete
  2. betoi sgt
    mutiara kata sbg semangat mencapai kejayaan dunia & akhirat :-)

    ReplyDelete
  3. kene dgn tajuk.suke baca bende2 mcm ni especially kalau tgh down... :)

    terima kasih kak ros!

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas mutiara hati yg sangat indah ini

    ReplyDelete
  5. memng betul kak ros....setuju sangat...

    terima kasih atas prkngsian ni...

    ReplyDelete
  6. bagus utk peringatan hidup... thanks akak...

    ReplyDelete
  7. terima kasih kak ros kerana berkongsi

    ReplyDelete
  8. pmbakar smngat ...nak sgt yg no 3 tu ;D

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah ada yang saling mengingati..tq

    ReplyDelete
  10. kak ros,
    ni ada mutiara kata saya amik kat sekolah anak..

    tidak ada kejayaan tanpa usaha,
    tidak ada usaha tanpa keikhlasan,
    tidak ada keikhlasan melainkan kerana Allah..

    ReplyDelete
  11. betol.. tqs for sharing... terkadang sendiri pon lupa..

    ReplyDelete
  12. Salam kak ros pekaba?suka kata2 yang akak kongsi nie...thanks akak..

    ReplyDelete
  13. slm kak ros,
    tp eB nih kan kak,
    kalo dh byk kali kena. skt ati ;p

    ReplyDelete
  14. no 7 tu mmg betul2 menakutkan... huhu...

    ReplyDelete
  15. agree sangat2 dengan entry kak ros nih!!!

    ReplyDelete
  16. betul!

    dont look at who, look at what they are saying..

    ReplyDelete
  17. assalam ros..mutiara hati yg bagus utk dikongsi olih semua..Thanks.. :)

    ReplyDelete
  18. Salam Khairin,

    Ya la kan Anies...baru lah kita boleh berpikir dengan baik...

    ReplyDelete
  19. Salam Sal,

    Sama2....betoi tu Sal...kadang2 kita ni terlupa kan...dengan kerja2 kita seharian...

    ReplyDelete
  20. Salam Sweetmama,

    Ya Sweetmama....kata2 yang macam ni lah boleh membuatkan kita berpikir,sabar dan boleh melembutkan hati kita kan...

    ReplyDelete
  21. Hi Mr.Clive,

    Sama2....Ya la kan Mr.Clive... kata2 yang macam ni memang boleh sangat membantu kita meningkatkan jati dan semangat diri...

    ReplyDelete
  22. Salam Sue Zainun,

    Sama2 Sue......

    Sama2 lah kita saling ingat mengingati kan...

    ReplyDelete
  23. Salam MulutPayau,

    Sama2 MP.....

    Sama2 lah kita ingat mengingati ya MP....

    ReplyDelete
  24. Salam Idasm,

    Ya Sama2 Idasm....

    ReplyDelete
  25. Salam Fieda ,

    Ya Sama2 Fieda.....

    ReplyDelete
  26. Salam Cheqna,

    Ya sama2 Cheqna.....

    ReplyDelete
  27. Salam So Shy Lady,

    Emmm......semoga kita boleh lakukannya ya So Shy Lady...

    ReplyDelete
  28. Salam Wan nurul hezrina,

    Ya...sama2 lah kita ingat mengingatinya Ya Wan....

    ReplyDelete
  29. Salam N'Yue,

    Emmm...memang amat menakutkan kalau kita tak tau mana arah tuju nya hidup kita ni....

    ReplyDelete
  30. Salam Anaa,

    Wah...hebat sungguh mutiara kata ni kan....

    Ya betoi sangat tu Anaa...Apa pun semuanya mesti bermula dengan kerana Allah....baru lah ada keikhlasannya...dan akan di ikuti dengan yang lain2 tu...

    ReplyDelete
  31. Salam Mulan,

    Sama2 Mulan....betoi tu..Kak Ros pun kadang2 tu terlupa jugak...

    ReplyDelete
  32. Salam Tiramisu Fatiema,

    Waalaikumsalam Fatiema.....Alhamdulillah Kak Ros sihat...

    Sama2 Fatiema....

    ReplyDelete
  33. Salam eB,

    Waalaikumsalam eB....Ya la kan...kalau asyik dok tak menjadi ja...kadang2 tu geram jugak la kan..

    Kak Ros pun kadang2 tu jadi jugak....

    Tak pa la eB....apa2 pun sama2 lah kita bersabar dan sama2 lah kita ingat kat Allah banyak2...semoga Allah melindungi kita dari perkara2 yang tak baik ni...

    ReplyDelete
  34. Salam Cik Pipi Tembam,

    Emmmm....kalau jahat di balas ngan jahat..jadinya tak dak beza lah kita ngan orang jahat tu kan Cik Pipi Tembam....

    ReplyDelete
  35. Salam Ms.Fai,

    Memang menakutkan la Ms Fai....orang gila ja yang tak dak tujuan hidup ni kan...

    ReplyDelete
  36. Salam Bitt,

    He.he.he....terima kasih lah Bitt...bersetuju ngan N3 Kak Ros ni....

    ReplyDelete
  37. Salam sudipVSsenduk,

    Ya...Betoi sangat tu sudipVSsenduk...

    ReplyDelete
  38. Salam mama,

    Waalaikumsalam mama....sama2....

    Sama2lah kita saling ingat mengingati ya mama...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails