Sahabat adalah perisai diri

Thursday, February 16, 2012

Zaman dah canggih.....

Salam,
Dulu ni selalu kita dok dengar cerita sindikit2 menculik bayi2 untuk di juai.......Tapi la ni lagi canggih....depa ni tak main culik2 lagi dah.....zaman dah canggih depa upgrade sikit kerja depa ni....La ni sindikit2 ni dok bela ibu2 yang mengandung pulak(anak luar nikah la kot) Lepas bersalin depa akan juai bayi2 ni........ibu2 ni pulak dapat apa pun tak tau la....Tak terpikir langsung la Kak Ros ngan benda2 yang macam ni semua.....

Apa pun kerja ni salah tetap salah,berdosa tetap bedosa cuma Kak Ros rasa baik sikit ja kot dari dok menculik bayi2 orang lain tu......Ibu2 yang mempunyai anak2 kecik kat luar sana tu...tetap jugak kena berhati hati ngan sindikit2 ni.....

SEMAKIN comel seseorang bayi, semakin tinggi harga yang akan diletakkan sindiket jual bayi kepada pelanggannya. - Gambar hiasan

KUALA LUMPUR - Harga serta permintaan yang tinggi bagi bayi dikatakan merupakan antara punca kegiatan menjual bayi masih berleluasa.

"Polis percaya sindiket penjualan bayi yang sudah lama wujud ini semakin berleluasa kerana terdapat permintaan yang sangat tinggi terutamanya bagi pasangan yang tidak mempunyai zuriat," kata Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan kepada Bernama.

Beliau turut berkata, seorang bayi boleh mencapai harga melebihi RM20,000 berdasarkan kesempurnaan dan kecerahan warna kulit.

"Harga menjadi lebih tinggi sekiranya disertakan dengan dokumen pengenalan diri seperti Sijil Kelahiran semasa pembelian," katanya.

Abdul Jalil menjelaskan, kebanyakan bayi dijual pada lingkungan umur satu hingga tiga bulan namun ada juga kanak-kanak berusia sehingga enam tahun turut dijual.

"Kegiatan terancang ini bermula dengan penjagaan rapi yang diberikan kepada ibu-ibu yang mengandung di pusat penjagaan haram, bagi menghasilkan bayi yang sihat demi mendapatkan nilai jualan yang tinggi.

32 comments:

  1. pengaruh cerita songlap ni huhuhuhu... makin menakutkan jer kan..

    ReplyDelete
  2. sejak 20 tahun lalu, dah dengar ttg sindiket jual baby ni terutama di lembah klang ..
    awal 90an, kalau boy dalam RM8K, kalau girl RM3K-RM5K .
    la ni..main puluh ribu ya..

    ReplyDelete
  3. salam kak ros
    adoi macam2 hal sekarang ni ye

    ReplyDelete
  4. aduhai...apelah nasib bayi bayi yang dijual tu...sekarang pulak bela ibu ibu untuk jadi kilang pengeluaran bayi bayi...apalah yang didalam kepala dorang ni...

    bayangkan seorang ibu yang baru aje melahirkan anak setelah 9 bulan menjaga dalam perut, diculik kemudiannya oleh sindiket ni...tak ke histeria ibu tu karang...

    ReplyDelete
  5. sian kan kak ros nasib baby2 tu....haih...zaman sekarang...macam2

    ReplyDelete
  6. Dahsyat sungguh kan... semakin hilang maruah dan integriti kemanusiaan... dosa/pahala tak langsung ada di akal...

    ReplyDelete
  7. org zmn skrg mmg x der hati perut kan

    ReplyDelete
  8. zmn skrg ni mcm2 cara manusia nk cari duit ngn banyak... huhuhui
    seram jugak baca tp kalu takde pemintaa takde gk lah yg nk menjual kn kak...

    manusia skrg dh tak kisah dosa pahala

    ReplyDelete
  9. SALAM ZIARAH Kak Ros,

    Ermm..masalah penjualan bayi ni tak habis2...bukan sahaja bayi, masalah pemerdagangan orang pun ada..

    Sepatutnya lah kan, pasangan yang tidak mendapat zuriat tu, ambil anak angkat di rumah anak2 yatim ke, ramai lagi anak2 yatim yang tak beribu berayah di luar sana..


    Apa salahnya ambil mereka dengan cara yang elok daripada beli bayi dengan cara yang tidak sah..

    #bayi pun boleh main tawar-menawar..(ingat bayi ni sayur ke apa?)

    ~~maaf la kak ros, terpanjang pulak..(geram dengan apa yang berlaku)

    ReplyDelete
  10. X phm kan k.ros kdg2 kenapa ya Allah x tutup pintu hati mereka dr buat suma2 mcm ni..makin hari mcm2 yg tjadi.jgn la smp suatu hari negara kita dh x selamat nk di diami..:(

    ReplyDelete
  11. astaghfirullah.. ngapa la berlaku camni..

    ReplyDelete
  12. smpai mcm tu skali kn org nk cri duit..cnne leh tergamak jual anak sndri..ya Allah...

    ReplyDelete
  13. parah ni... tringat mak saudara ssl 20 thn dlu pnah bli s org baby girl ntah dr siapa ntah dgn hg rm6k. marah2 arwah ayah sbb t.tahu bdk tu kturunan dr mn..

    ReplyDelete
  14. Salam Masya,

    Tu la banyak sangat cerita yang ganas2 la ni.....sedikit sebanyak akan mempengaruhi jugak....

    ReplyDelete
  15. Salam Anim,

    Ya la kan Anim....zaman dah berubah...harga pun ikun peredaran zaman lah......

    ReplyDelete
  16. Salam Lya,

    Waalaikumsalam Lya.....Emmm....penjenayah la ni pun dah kreatif....lepas ni tak tau apa la pulak yang depa nak buatkan Lya.....

    ReplyDelete
  17. Hi Mr.Clive,

    Depa ni bukannya pikir semua tu Mr.Clive.....Janji depa masuk duit yang banyak ja....memang tak berhati peruk kan....

    ReplyDelete
  18. Salam Pretty,

    Nasib la kan Pretty.....Nak dapat family yang macam mana...harap2 tu biarlah bayi2 dapat keluarga yang penyayang kan.....

    ReplyDelete
  19. Salam Coklatberapi,

    EEmm....memang menakutkan....yang kita tak terpikir pun depa dah buat...lepas ni tak tau lah apa pulak kan.....

    ReplyDelete
  20. Salam Kakzakie,

    Betoi tu Kakzakie.....macam ni la kalau dah menjadi hamba duit kan,tak pedulikan apa dah,melainkan duit saja.....

    ReplyDelete
  21. Salam Nureen,

    Kalau dah jadi penjenayah tu,memang lah tak berhati perut punya,dalam kepala hotak depa tu kosong ja tak dak apa dah,hanya duit semata mata.....

    ReplyDelete
  22. Salam norhidana,

    Betoi tu norhidana,pasai banyak permintaan lah yang mendorong orang buat kerja2 yang bodoh tu....kalau tak,kat sapa depa nak pi juai bayi2 ni kan....Subahat sama tu....

    ReplyDelete
  23. Salam Noorieda,

    Cuma bezanya la ni,depa tak culik bayi,tapi depa bela mak2 bayi ni pulak...

    kalau tak dak permintaan,tak kan lah orang susah payah nak menyediakan barang2 tu kan.....tak takut ka bersubahat ngan penjenayah ni....

    Lagi satu,berhati hati lah...kak Ros dok takut la ni depa tak culik bayi tapi depa culik perempuan pulak untuk buat kilag bayi ni....Haih takutnya Kak Ros...semoga benda2 ni dijauhkah Allah daripada kita semua ....

    ReplyDelete
  24. Salam Cik Aini,

    Setiap perbuatan jahat tak akan terlepas itu janji Allah...Depa akan dapat balasannya nanti....ingatlah kat Allah sentiasa...semoga kita dilindunginya.....

    ReplyDelete
  25. Salam Mulan,

    Ni lah yang dikatakan hidup untuk duit,bukannya duit untuk hidup..tu yang dok jadi lagu tu sanggup buat apa saja....kat kepala depa tu duit ja.....benda lain tak dak dah....

    ReplyDelete
  26. Salam,

    Kak Ros rasa la ibu2 ni pun terpaksa,mungkin pasai anak luar nikah....Emmmm...lagi bertimbun timbun lah dosa yang depa buat buat ni kan....

    ReplyDelete
  27. Salam So Shy Lady,

    Benda dah lepas nak buat macam mana lagi kan SSL....cuma Kak Ros dok bimbang la ni,takut kalau2 anak tu esok terkahwin dengan sedara kandung sendiri....pasai dia tak tau asal usul dia kan....Semoga tak terjadi lagu tu lah kan.....

    ReplyDelete
  28. sehingga 6 tahun turut di jual..wooooo scarynyaa....

    ReplyDelete
  29. Salam Wan,

    He.he.he.......bukan tak dak hati ja Wan,tapi tak dak akai sekali....

    ReplyDelete
  30. Salam Bitt,

    Betoi tu Biit....Yang anak dara dah pun banyak jugak yang kena juai....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails