Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, March 14, 2012

Dirang dibunuh pada hari hilang

Salam,
Kejam betoi la.......tak perikemanusiaan langsung.......

Oleh RADIAH SAORI dan NOR SHAFAWATI YUP
berita@kosmo.com.my


Milnah (baju putih) bersama ahli keluarga sedih melihat lubang tempat mayat Dirang (gambar kecil) dibakar di Nusa Damai, Masai, Johor Bahru semalam.

JOHOR BAHRU – Nyawa Nurul Nadirah Abdullah yang lebih mesra dipanggil Dirang, diragut secara kejam apabila mangsa dipercayai dicekik sampai mati sebelum mayat kanak-kanak malang itu dimasukkan ke dalam lubang dan dibakar di kawasan perumahan terbengkalai di Nusa Damai, Masai di sini.

Satu sumber berkata, seorang daripada empat suspek yang ditahan mengaku membunuh Dirang, 5, dengan cara mencekik mangsa sebaik sahaja kanak-kanak itu diculik ketika keluar dari rumah seorang diri di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang di sini. Ketika itu mangsa hendak pergi ke kedai.

Selepas mangsa sudah tidak bernyawa, mayat Dirang dibawa ke kawasan rumah terbengkalai kira-kira lima kilometer dari rumah mangsa dan dibakar.

Sumber itu memberitahu, suspek yang tinggal tidak jauh dari rumah mangsa mendakwa dia bertindak demikian kerana dendam selepas pernah dihina dan dipandang rendah oleh nenek mangsa.

“Dirang terus dibunuh dan dibakar pada hari dia hilang pada 1 Mac,” kata sumber itu.


36 comments:

  1. bila baca kisah nie dlm paper semalam...
    menitis2 airmata i jatuh...
    kejam sungguh pembunuh tu...
    geeerammmm tul i....

    Al-Fatihah buat arwah....

    ReplyDelete
  2. memang sedih apb membaca ceritanya..

    ReplyDelete
  3. sorry lama tak datang sebab kat kg tak de internet.....haaa3x

    Kerana mulut.... cucu binasa....

    aduh... kejam giler pembunuh ni... Alfatihah....

    ReplyDelete
  4. Tergamak kan. Pasal nenek, cucu yg kena..itula bila...dendam n bisikan syaitan menguasai...

    ReplyDelete
  5. Syaitan menguasai diri itulah jadinya. Nenek yg dibenci, cucu yg dibunuh...

    ReplyDelete
  6. manusia takder akal..tergamak bunuh budak yg tak berdosa dek kerana dendam kat nenek..

    ReplyDelete
  7. apalah dosa dirang tu kt dia... sampai dia sanggup nk cabut nyawa budak tuh...

    nmpak sgt dlm hati dia ada syaitan je...

    ReplyDelete
  8. Dendam pembunuh tersebut terhadap keluarga,anak kecik ni dibunuh dengan kejam.

    hukuman gantung pun tak memadai dengan orang begini!

    ReplyDelete
  9. nenek cuba memberi nasihat brgkali tp mereka salah erti...dengar cerita mereka itu penagih...kasihannya DIRANG..cara kematiannya sgt kejam...namun dia kini didalam syurga tempat terbaik utknya....

    ReplyDelete
  10. kesiannyeee...setan kan yg membunuh tu...bangang!!!!

    ReplyDelete
  11. hmm kesian sgt tgok budak nie... tak sangka kenapa dia yg jadi mangsa. kto ye pon bengang dgn nenek dia kan... al-fatihah...

    ReplyDelete
  12. astaghfirullah... moga kita dijauhkan dari dugaan sebegini..

    ReplyDelete
  13. Nauzubillah
    kesiannya...anak kecil yg x berdosa mjadi mangsa dendam...misti nenek dia merasa bersalah kan...kesian keluarga ni.

    ReplyDelete
  14. ya allah hanya kerana dendam sanggup dibalas mcm tu. geram betol lahhh dgn si pembunuh nie. rasa nak cekik2 jer dia

    ReplyDelete
  15. Salam rasp,

    Budak yang tak berdosa,apa lah yang dia tau kan....memang bukan manusia lah pembunuh ni....

    Ya rasp.... Al Fatihah buat arwah....

    ReplyDelete
  16. Salam Sal,

    Dia masih kecik dan di bunuh dengan kejam sekali...tu lah yang buatkan kita sedih sangat kan Sal.....

    ReplyDelete
  17. Salam Kazman,

    OOooo...balik kampung rupanya...Kak Ros dok heran jugak la...,mana pi kazman nih...Tak pa tak pa Kazman...Kak Ros paham...

    Memang gila lahhhh pembunuh ni Kazman....pasai marah ja dia sanggup bunuh orang...budak pulak tu...

    ReplyDelete
  18. Salam Aine,

    Pembunuh ni memang dia spisis dari syaitan..... pasai dia tak dak perasaan langsung dah kan Aine.....

    ReplyDelete
  19. Salam Kakzakie,

    Dia sendiri lah yang syaitannya Kakzakie...tu yang tak dak perasaan langsung tu....

    ReplyDelete
  20. Salam Fieda,

    Dia ni bukannya manusia Fieda,binatang pun bukan,pasai binatang ni ada jugak perasaan ...Dia ni spisis syaitan...

    ReplyDelete
  21. Salam Norhidana,

    Memang dia tu sendiri yang syaitannya Norhidana...hanya syaitan saja yang sanggup buat kerja ni semua....

    ReplyDelete
  22. Salam Anisa,

    EEeeemmmm.....memang menyayat hati Anisa.....dia di bunuh dengan tanpa ada belas kesian langsung...

    ReplyDelete
  23. assalam ros..sedih & marah bila mama membaca berita ni..ehem..hati mama tertanya2 kenapa ibunya membiarkan kanak2 perempuan comil yg hanya berusia 5 tahun utk kedai..hu2x..semuga pembunuhnya dikenakan hukuman yg setimpal !!!..Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  24. Hi Mr.Clive,

    Tu la kan Mr.Clive....dunia la ni memang pelik dan mengerikan....pasai marah ja boleh bunuh orang....

    Dah la tu.....Marah kat orang lain....orang lain pulak yang jadi mangsanya....

    ReplyDelete
  25. Salam Eye_nee,

    Betoi tu Eye... tempat arwah kini amat terbaik disisi Allah.....dan penbunuh ni pulak Yang pastinya depa tak akan terlepas dari hukumah Allah.....

    ReplyDelete
  26. Salam eB,

    Memang sedih kan eB...pasai kita pun ada anak kecik....tersentuh sangat..

    ReplyDelete
  27. Salam KhaiRin,

    yang pastinya arwah tak dak setitik dosa pun kan Anies.....yang penuh ngan dosa ni adalah orang yang bunuhnya tu....

    Allah ni maha Adil...arwah dah semestinya dah pi ke syurga....hanya yang tinggai pembunuh ni saja yang akan terima hukuman yang setimpalnya dari Allah nanti...

    ReplyDelete
  28. Salam Queen,

    Betoi sangat tu Queen....depa ni bukanya manusia lagi dah....binatang pun ada perasaan jugak...hanya syaitan saja yang sanggup buat benda2 ni semua.....

    ReplyDelete
  29. Salam Cik Pipi Tembam,

    Tu lah orang dok kata pasai mulut badan akan binasa...tapi kali ni badan lain pulak yang binasanya kan Cik Pipi Tembam...

    Takut sungguh kak Ros...,mesti kena dok jaga mulut lidah ni,pasai kita bukannya tau orang berdendam ngan kita kan...zaman la ni semuanya tak mustahil,apa2 pun boleh berlaku ...

    ReplyDelete
  30. Salam Mulan,

    Ya Mulan...sama2lah kita berdoa semoga Allah melindungi kita semua dari perkara2 yang tak elok ni....sentiasalah kita ingatkan Allah....

    ReplyDelete
  31. Salam Kasihredha,

    Betoi tu Kasihredha....lidah ni memang senjata yang amat tajam,kita mesti guna dan jaga sebaik baiknya...kalau tak inilah jadinya,ia akan mencederakan diri kita sendiri...menyesai kemudian ni memang tak dak gunanya...

    ReplyDelete
  32. Salam Jannah,

    Tu la kan Jannah....Takut sungguh kak Ros dengan dunia la ni...kadang2 tu depa bunuh orang tanpa sebab yang tak munasabah langsung...

    ReplyDelete
  33. Salam mama,

    Waalaikumsalam mama....kak Ros pun ada terpikir jugak macam tu....mungkin dia keluar rumah tanpa pengetahuan ibu bapanya kot....

    Hukuman di dunia kak Ros tak tau lah...tapi hukuman Allah di akhirat nanti sudah pasti depa akan terimanya....Allah tu maha Adil kan mama...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails