Sahabat adalah perisai diri

Saturday, March 31, 2012

Ikan flowerhorn jadi tumpuan pengunjung

Salam
Kesian pulak kak Ros tengok ikan ni.......selalunya kita tengok bonggol ikan ni kecik saja,tapi yang ni besar lebih daripada badannya...macam berat sangat bonggol kat kepalanya tu kan...mungkin jugak dia dok tengah mintak tolong kat kita tu...,jangan dok pamerkan dia kat orang ramai....pasai dia tak macam ikan flowerhorn yang lain.....tetapi manusia ni,yang pelik2 tu lah yang depa suka tengok sangat kan......

                                              BENTUK bonggol yang terdapat pada ikan itu.

BANGKOK - Seekor ikan flowerhorn yang mempunyai bonggol berwarna merah pada kepala menjadi tumpuan para pengunjung pada satu festival ikan di sini semalam.

Diadakan pada setiap tahun di Thailand, festival yang dikenali sebagai Pramong Nomjai Thai Tuala itu mempamerkan pelbagai jenis ikan eksotik dan mahal seperti flowerhorn dan arowana.

Pada tahun ini, pameran yang diadakan di sebuah pusat beli-belah itu akan berakhir pada 1 April depan. - Agensi


25 comments:

  1. ikan tu mcm kena cancer otak je

    ReplyDelete
  2. ctk betol kaler die.. uik lg bsar bonggol tu sure lgi mahai

    ReplyDelete
  3. assalam ros..kesian kan..mesti berat bonggol kat kepala dia kan..hu2x..

    ReplyDelete
  4. assalam ros..ketumbuhan kot..sebab besar sangat

    ReplyDelete
  5. ikan tu cacat kot kak... lain pesen beno besor nyer

    ReplyDelete
  6. cepat jerr nureen scroll down, x leh tgk lama2... mak pesan :)

    ReplyDelete
  7. aikk pelik pulak..besar tumbuhnya..macam bola

    ReplyDelete
  8. hahaha macam nak cucuk ngan jarum aje ikan ni...kehkehkeh XD

    ReplyDelete
  9. tak pernah tgk ikan ni live tau...

    ReplyDelete
  10. owhh..besornyer bonggol tu.. dulu..dlm thn 2003-2005..ikan ni sgt femes kat malaysia kan..smpai hmpir setiap rmh mbelanya

    ReplyDelete
  11. alamakkk... besonye bonggol... dah macam bonggol untaa...

    makin pelik makin ramai la orang suka tengok kan....

    ReplyDelete
  12. macam ada udara kosong je dalam tu...
    tak berat ke hah?

    ReplyDelete
  13. takut plak sy nk tengok ikan ni...huhu

    ReplyDelete
  14. kalau ada lampu mesti kiut. heheh~

    ReplyDelete
  15. ikan ni normal, xsakit ke?erm xpasal2 jadi tumpuan ramai..

    ReplyDelete
  16. agak besarkan saiz bonggol tu...itu yg jadi tarikan! itulah sikap manusia, yg pelik2 tu jadi tontonan!

    ReplyDelete
  17. besarnya bonggol tu....mmng pelik..!!!

    ReplyDelete
  18. lain bebeno nampaknya..Allah hu Allah....

    ReplyDelete
  19. Mesti ada yang tak kena pada ikan tu.

    ReplyDelete
  20. Besarnya bonggol dia....takut pulak nak tgk lama2.

    ReplyDelete
  21. sian ikan tuh..jadik mangsa keadaan kan..

    ReplyDelete
  22. yg pelik mmg selalu jadi perhatian :-)


    ps: mohon bantuan 'like' sesuatu boleh?

    ReplyDelete
  23. besarnya bonggol ikan tu..pelik tu..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails