Sahabat adalah perisai diri

Friday, March 30, 2012

Kisah Benar Yang Sangat Memilukan:Harga Lipstik lebih Mahal Daripada Nyawa Anak Sendiri....

salam,
Sedih sungguh dan menitik air mata kak Ros bila baca kisah ni....Inilah akibatnya kalau syaitan dah menguasai diri kan....dah tak boleh nak ingat apa lagi dah yang mana baik dan yang mana buruknya...sampai anak sendiri pun dah tak kenai lagi dah....Ibu yang sepatutnya menjadi pelindung telah meragut nyawa anak kandungnya sendiri.

Peringatan buat kak Ros jugak.....janganlah kita biarkan perasaan marah dan syaitan menguasai diri kita,sentiasalah mengingati Allah semoga hati kita ni akan sentiasa dipeliharaNya....


Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".


27 comments:

  1. pernah baca artikel ni mmg sedih...semoga kita diberi kekuatan dan sabar dlm menangani pelbagai hal dlm kehidupan yg di lalui..insyaallah

    ReplyDelete
  2. pernah baca.. memang sedih.. mauzubillah..

    ReplyDelete
  3. Allah hu akbar..moga kita sentiasa diberi kesabaran yang tinggi dalam menghadapi anak2 kecil ini

    ReplyDelete
  4. cedihnya...pernah jugak baca kisah nie...

    ReplyDelete
  5. Ya Allah..hanya kerana lipstik...sedih.Pasti penyesalan seumur hidup.

    ReplyDelete
  6. hany kerana lipstik dia kehilangan anak..semuga jadi pengajaran buat semua..nyawa tak bolih diganti dgn apupun.. hu2x..

    ReplyDelete
  7. ya Allah.. kalau diri sudah dikuasai nafsu amaran... macam tu lah jadinya... tak ingat dosa dan pahala..

    ReplyDelete
  8. Iktibar pada kita semua. Bila marah berpada2.

    ReplyDelete
  9. Inilah yang paling menakutkan... apabila perasaan menguasain fikiran. Menyesal sudah tak berguna lagi..

    ReplyDelete
  10. sedihnya...hanya kerana lipstik.....

    ReplyDelete
  11. sedihnya
    alfatihah utk adik itu
    buat ibu dia, menyesal pon dah x berguna
    lipstick tu x leh ganti anak dia yg hilang tu

    ReplyDelete
  12. hancur hati saya... menyesal tak berguna lagi

    ReplyDelete
  13. Salam Kak Ros....

    Sedih la baca entry kak ros ni...kot iyer pun kan...jgn la pukul sampai teruk mcm tu...lagipun anak tulis sayang mama tu buat ryna sgt2 sedih n sebak...haish.....gencu ja kot....adoi..sedih la baca....mesti mak dia menyesal giler tu....

    ReplyDelete
  14. gambar dan cerita ada kaitan ke tu?

    ReplyDelete
  15. kak, ni kt melesia kan kak... penah terbaca gk... ya Allah.... ada yek mama yg perangai gini... astagfirullah... mintak2 di jauhkan...
    lipstik tu boleh beli beratus2 lg lainkali tp anak tu tak blh beli kt mana2

    ReplyDelete
  16. bln lps anak buah sy baru patahkan lipstick sy..tp bkn utk menconteng, cuma tersilap tutup..

    mmg ada rasa marah, tp sikit pun sy xsntuh..xsmpai hati...budak kecik kan ape la yg dia tau...

    ReplyDelete
  17. hanya kerana lipstik nyawa melayang.. ibu apakah ini? no words can say. Semoga Allah menjadikan saya seorg ibu yg penyabar dan berfikiran waras...

    ReplyDelete
  18. ALLAHHUAKHBAR...

    sampai begitu sekali...
    kalau syaitan dah merasuk...

    ReplyDelete
  19. sayapun sedih K.Ros setiap kali baca kisah ni, saya percaya sampai saat ini ibu tu mesti menyesali perbuatannya..
    saya juga selalu berdoa agar Allah berikan saya kesabaran sepanjang perjalanan menjadi seorang ibu...

    ReplyDelete
  20. masyaallah. musti ibu tuh x kan boleh luper....
    "Sayang Mama Sampai Bila Bila"... menitik air mater membacernyer... alfatihah buat arwah....

    ReplyDelete
  21. minta dijauhkan drpd bertndak begitu.amarah yg keterlaluan ni mmg bahaya kalau xdkawal...

    ReplyDelete
  22. sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya...ambillah iktibar drp peristiwa ini!

    Kalau marah ketika berdiri, duduklah dulu...
    ketika marah lupa diri, ingatlah Allah, mohon kesabaran dariNYA...

    ReplyDelete
  23. sesal kemudian xder gunanye..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails