Sahabat adalah perisai diri

Friday, March 2, 2012

Pengecas Bateri Berkuasa Air Untuk Telefon Bimbit

Salam,
Biar betoi......Ni lah kali kali pertama Kak Ros tengok charger yang macam ni punya canggihnya........mudah kan...kalau tak dak elektrik pun kita masih lagi boleh mengecas telefon bimbit......

SEBUAH pengecas FC PowerTrekk (kiri) berada di tepi sebuah telefon bimbit yang dipamerkan pada Kongres Telefon Bimbit Sedunia di Barcelona kelmarin.

BARCELONA, Sepanyol - Sebuah firma Sweden, MyFC mengeluarkan pengecas bateri berkuasa air yang boleh digunakan untuk mengecas telefon bimbit seperti iPhone di luar rumah.

Pengecas itu menukarkan air menjadi tenaga elektrik.

Ia yang dikenali sebagai FC PowerTrekk amat berguna kepada pengembara, pekerja bantuan dan anggota tentera.

Ketua Eksekutif MyFC, Bjorn Westerholm berkata, pengecas itu boleh menggunakan air laut dan air tawar. - Agensi

26 comments:

  1. Setailo giler ni kak.kalau g jungle treking pun xyah risau habis bateri...hehe :P

    ReplyDelete
  2. makin hari makin canggih teknologi kita nie...

    ReplyDelete
  3. wah, ni sure dah tak bahaya nak pakai tepon sambil cas..skang kan tak digalakkan sambil cakap sambil caj..

    ReplyDelete
  4. wah, ni sure dah tak bahaya nak pakai tepon sambil cas..skang kan tak digalakkan sambil cakap sambil caj..

    ReplyDelete
  5. hmm..lama lg nk sampai negara kita tu.
    silap2 mmg tak sampai pun.

    ReplyDelete
  6. wah menakjubkan..saya pun baru tau...

    ReplyDelete
  7. oh . i see .. taktau nak komen psl gadget latest ni. sbb kurg knowledge. haha

    ReplyDelete
  8. oh . i see .. taktau nak komen psl gadget latest ni. sbb kurg knowledge. haha

    ReplyDelete
  9. Klu betoi dasyat la.. X yah pakai bat3 dah fon lepas ni. Plug in je natang ni. Senang koje saye nk p jenjalan.. :p

    ReplyDelete
  10. Salam Fieda,

    EEEmmmm....memang canggih....

    ReplyDelete
  11. Hi Mr.Clive,

    EEeemmm....betoi tu Mr.Clive.....elektrik pun jimat kan he.he.he....

    Tapi agak2nya bila la nak sampai kat sini ya.....?

    ReplyDelete
  12. Salam Rasp,

    Betoi tu Rasp......segala gala nya makin canggih kan....

    ReplyDelete
  13. Salam Kazman,

    Sikit hari lagi tak tau lah canggih yang macam mana pulak nak keluar.....
    kan Kazman....

    ReplyDelete
  14. Salam Anaa,

    Betoi tu Anaa....elektrik pun boleh jimat kan.....

    ReplyDelete
  15. Salam Cik Ecah,

    Harap2 tu biarlah betoi2 hebat kan Cik Ecah......he.he.he....

    ReplyDelete
  16. Salam Ujie,

    He.he.he......jangan dok pamer saja dah la kan Ujie.....

    ReplyDelete
  17. Salam Sal,

    Kak Ros pun baru tau jugak.....depa baru dok pamer ja...tak juai lagi pun he.he.he....

    ReplyDelete
  18. Salam Teyn Teyn,

    He.he.he....takpa2 Kak Ros pun bukannya tau jugak......he.he.he...

    ReplyDelete
  19. Salam echa,

    EEEmmm....nampak tu memang hebat sangat......harap2 jadi kenyataan lah kan....

    ReplyDelete
  20. Salam Fabulous,

    Tu la kan Fabulous....harap2 tu jadi kenyataan lah kan...

    ReplyDelete
  21. Salam Bitt,

    Air laut pun boleh digunakan....memang hebat dan bagus sangat kan Bitt...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails