Sahabat adalah perisai diri

Monday, April 23, 2012

Kata Kata Hikmah.......

Assalamualaikum,
Selamat pagi...harap semuanya sihatlah ya....Semoga pagi ni kita semua mendapat sedikit ilmu dan semangat baru dari mutiara kata ni....Mai kita sama2 baca....


JANGAN sesekali kita rasa iri hati dengan kelebihan dan kesenangan orang lain..Kerana kita hanya melihat luarannya sahaja..namun siapa tahu mereka KAYA HARTA, MISKIN HATI dan KASIH  SAYANG siapa tahu mereka yang CANTIK dan HENSEM belum tentu rasa SELAMAT kerana sentiasa diburu dan belum temui pasangan yang terbaik.

JANGAN pula sesekali memandang rendah mereka yang serba kekurangan.Siapa tahu sepinggan rezeki yang dikongsi menjadikan KASIH mereka semakin ERAT.Rumah yang kecil namun LENGKAP dengan KASIH SAYANG..walaupun kurang namun tak pernah meminta..

Ingat ALLAH tahu apa yang perlu kita MILIKI dan kita perlu tahu apa yang perlu kita KONGSI.


8 comments:

  1. Dunia hari ini banyak terjadi yg seperti ini... bersama kita jadikan renungan..

    p/s: berlagak lagi rabbit yg daun carrot dia banyak tu tak tahu isinya cenonit je hihi...

    ReplyDelete
  2. setiap yang kita alami tu, ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  3. ahah comel quote ni..tengok pic macam tak faham tapi ooo..yang tu nampak sedih jer pokok kecik tapi dalam isi besar..hok tu pokok daun lebat kemain tapi isi tak berbaloi..hehe..

    kaya dalaman lebih baik dari kaya luaran..:)

    ReplyDelete
  4. terima kasih kak untuk kata-kata ni...made my day! :)

    ReplyDelete
  5. apa yg kita laluin dalam hidup pasti ada hikmahnya...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails