Sahabat adalah perisai diri

Friday, April 13, 2012

Kisah benar ini berlaku di US....

Assalamualaikum,
Inilah buktinya kalau kita sentiasa mengingati Allah..., sentiasa mengikuti dan mematuhi segala apa yang Allah perintahkan.....

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US.
Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya.
Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang.
Jalan yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati.
Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu.
Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..
“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik ..
semoga kita semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA...

18 comments:

  1. Subhanallah.. kuasa Allah s.w.t..

    ReplyDelete
  2. Allah itu maha berkuasa utk segala2nye...

    semoga kite jd kan amalan membaca Ayat Kursi tu yek kak

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah berkat ayat kursi.. moga kita semua tetap teguh imannya & sentiasa mengingati Yang Maha Esa..

    ReplyDelete
  4. salam kak ros,

    Ya Allah...hebat sungguh kuasaNYA
    jika amal dan percaya padaNYA

    ati minta izin nak copy dekat
    blog ati ..cerita yg hebat ini
    boleh kak ros? :)

    ReplyDelete
  5. assalam ..
    sy pernah baca kisah ni kat blog sorang kwn(x ingat)..itulah kelebihan ayatul kursi bila kita selalu amalkan dan yakin bila membacanya..Insyaallah ALLAH sentisa mendengar doa hambaNya..

    ReplyDelete
  6. setiap yang di cipta di jadikan oleh Allah ada banyak hikmah tersembunyi

    ReplyDelete
  7. Ada sapa2 yg tak terkesan hatinya dgn crita ni? Ada sapa2 yg masih pura2 menidakkannya?

    Cik Ros! Pinjam gambor muslimah ni, bole tak?

    Nak tunjuk kat umi..! Uhuk uhuk!

    ReplyDelete
  8. suka saya baca apa yang Kak ros kongsikan kat blog ni selama ni...best best.... :)

    kak ros apa khabar?

    ReplyDelete
  9. salam kak ros,
    lama betol jannah tak kesini, now im back :)

    subahanaAllah, Allah melindungi manusia yang menurut perintahNya. insyallah

    ReplyDelete
  10. Subhanallah, Allah Maha berkuasa atas segalanya.

    ReplyDelete
  11. lya pnah terbaca kisah ni...
    btl2 m'insafkan....

    ReplyDelete
  12. Itulah hikmahnya.... Ayat2 suci Al-Quran sebagai pendinding bagi pengamalnya.

    ReplyDelete
  13. PERNAH BACA KAT FB...ITU HIKMAHNYA MENGINGAT ALLAH...

    ReplyDelete
  14. Allah maha penyayangkan kak.nurul bersyukur dilahirkan dalam islam=)amalan membaca surah2 dalam Al-Quran banyak fadhilatnya..semoga kita sebagai hamba tidak lalai menuruti semua peintahnya.

    ReplyDelete
  15. Subhanaallah... Kuasa Allah kan... x siapa menduga... peringatan buat kita orang perempuan ya... TQVM for sharing.

    ReplyDelete
  16. maha besar Allah... kalau kita mohon perlindungan daripada-Nya, insyaallah selamat kan..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum kak ros,
    Subhanallah, meremang saya baca cerita ni. Bukan seram tapi akur pada kuasa Allah. Sekarang ni sakit saya makin berkurangan dan insyaAllah amalan ayat kursiy itu jugalah memberi manfaat besar pada saya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails