Sahabat adalah perisai diri

Sunday, April 15, 2012

Kubur 1 Melaysia....(video)

Assalamualaikum,
Betoi ka apa yang kak Ros tengok nih.......?

12 comments:

  1. Secara dasarnya, perkuburan orang Islam mestilah diasingkan dpd perkuburan bukan Islam. Kerana inilah yang diamalkan sejak zaman Rasulullah SAW, zaman khulafa dan selepas mereka. Dan perkara ini seolah-olah satu ijmak secara amali.

    Kecuali dalam keadaan darurat, contohnya, muslimin yang tinggal di negara orang kafir yg tidak diberikan kepada mereka tanah perkuburan yg khas. Maka secara darurat, bolehlah dikebumikan di perkuburan org bukan Islam, tetapi seeloknya hindarkanlah. Wallahu'alam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Bujang,

      Betoi tu...Bujang...mana boleh dok campur2kan pulak...nak kata darurat tu tak jugak...ishhh...macam mana boleh jadi lagu tuuuu....nampak sangat penghuni kampung tu tak kisah ja kan.....harap2 depa ada alasan yang kukuh lah pasai apa depa buat lagu tu....

      Delete
  2. Selamat malam Ros,
    haiyyaaaaa...... ini macam kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Amie,

      Takkan lah sampai kat dalam kubur kot 1 Melaysianya nih kan Amie he.he.he....

      Delete
  3. 1 nalaysia pun 1 malaysia jugak, jgn smapai benda yg tak boleh nak digabungkan mcm nie pun nak digabungkan..ni isu agama..mana boleh dibuat main..ish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,

      EEEmmm... betoi tu Terbang Bersamaku....agak2 lah kan he.he.he.....

      Delete
  4. Macam tak percaya boleh terjadi gitu... Tak nak percaya ada bukti, apa halnya agaknya tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kamariah,

      Tu la kan Kamariah..harap2 tu depa adalah alasan yang munasabah pasai apa depa buat macam tu....

      Delete
  5. rasanya bukan Msia.. penah dgr kwn cerita.. kwn ni pramugara.. mungkin dia penah pegi negara satu ni.. xyah sebut la k.. dia kata kubur kat negara tu bercampur.. xtau la btul ke x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum ejulz,

      Ya ka ejulz.....kat mana tu ya...?harap2 tu bukan kat Melaysia lah kan ejulz...

      Delete
  6. ehem..bagaimana bolih jadi macam ni?..hu2x..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum mama,

    Tu yang kak Ros dok heran tu mama.......macam mana sampai boleh jadi lagu tu....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails