Sahabat adalah perisai diri

Saturday, April 14, 2012

Muka diinjak anak VIP (Video)....

Assalamualaikum,
Teruknya muka budak ni.....Tak dak jalan penyelesaian lagu lain dah ka selain menggunakan kekerasan...Apa yang kita dapat bila cederakan orang....boleh selesai ka masaalahnya....kita ni makluk yang sebaik baiknya ciptaan Allah,di baginya akai dan pikiran jadi gunakanlah......

Kak Ros tak masuk belah mana2 pun...cuma kak Ros tak suka orang bertindak menggunakan kekerasan....

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali
idayu@hmetro.com.my


PARAH...Mikael Adam parah di muka dan kepala dibelasah awal pagi semalam.

KUALA LUMPUR: Penyanyi dan pemuzik hip hop, Mikael Adam Mohd Rafee Michel, 23, cedera di muka dan kepala selepas diserang seorang lelaki dikatakan anak VIP di luar kompleks beli-belah di Jalan Bukit Bintang, di sini awal pagi semalam.

Mikael Adam berkata sebelum kejadian pada jam 3.50 pagi itu, dia berada di dalam kereta bersama dua rakan sebelum suspek dikenalinya itu muncul dan menariknya keluar daripada kereta.

“Sebaik keluar, saya terus dipukul lelaki itu dengan tangan hingga saya terjatuh sebelum badan dan muka saya dipijak.

“Saya hanya mampu mempertahankan diri dengan menutup muka dan kepala bagi mengelakkan kecederaan lebih parah,” katanya dalam satu sidang media semalam.

Menurutnya, akibat pukulan bertubi-tubi daripada suspek berusia 20-an itu, mukanya berdarah sebelum dia tidak sedarkan diri.


16 comments:

  1. 3.50 pagi tu kalau dok di rumah...mungkin dia x apa2 :)

    ReplyDelete
  2. agak2 apa la masalah nya ni kan ros..

    ReplyDelete
  3. Elakkan dpd terlibat dgn bibit2 permusuhan!

    Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Seluruh amal manusia dihadapkan kepada Allah S.W.T dalam sejumaat (seminggu) dua kali. Iaitu pada hari Isnin dan Khamis. Maka diampuni Allah dosa setiap hamba-Nya yang mukmin kecuali orang yang bermusuhan.
    Maka dikatakan:”Tinggalkanlah kedua orang ini dahulu sampai mereka berdamai!” (Muslim)

    ReplyDelete
  4. ini yang dikatakan malang tidak berbau kan kak....
    Kalau ' berbau malang' tu..pasti takkan ada hingga sampai kul 3.50 pg ekk..aduhaii..:(

    ReplyDelete
  5. Itulah yang dilarang sangat kita berada di luar rumah bila hari dah gelap.

    Gelap ni macam2 perkara buruk boleh terjadi.

    Apa pun perbuatan melampau ni tak patut dibiar begitu saja.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,

    Tu la kan Jagau's.....anak2 muda ni depa suka sangat dok keluar lewat2 malam kan....bukannya ada paedah apapun...kebanyakkannya dapat sakit tu ada la kan....

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Acik,

    Biasa lah anak2 muda ni kan Acik,depa ni cepat panas...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum lelamaisara,

    EEmmm....Kebanyakkannya manusia ni depa suka sangat ambik jalan mudah,guna kekerasan...tak mau dok pikir dulu apa kesannya yang akan terjadi kemudiannya nanti kan lelamaisara....

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Bujang,

    Betoi tu bujang...pilihan yang bijak..Allah suruh kita bersabar bukannya berlawan kan....banyak lagi jalan penyelesaiannya...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Cik Rose,

    Mungkin tu salah satu sebabnya kot...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Pn Kartini,

    EEEmmmm betoi tu Pn Kartini...malang ni bila2 pun boleh berlaku kan.....

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Kunang-kunang,

    Masa tu lah depa suka sangat keluar rumah....pasai sunyi...kita ingat bahaya,tapi depa ingat suka,tu ynag masaalahnya kan....

    ReplyDelete
  13. ehem..macam2 perangai ank muda skrg ni..pagi2 masih kat luar..diaorg tak tidur ke?..he2x..

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum mama,

    Masa tu lah yang depa syiok sangat tu mama sunyi tak ramai orang...tak kan lah depa tak tau kot tempat yang sunyi ni banyak bahayanya kan mama....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails