Sahabat adalah perisai diri

Friday, April 13, 2012

Penemuan Makluk Baru Yang Sangat Aneh......

Assalamualaikum,
Benda apa niiiii..... sekali tengok macam manusia pun ada jugak.Zaman la ni macam2 pelik2 sungguh yang kita dok tengok kan...Entah2 ni kes orang yang suka tidur ngan binatang kot......ishhhhh......kalau betoi la lagu tu..., memang terok dan tak guna sungguh2 manusia tu kan..... 


60 comments:

  1. ishhh ape bendanye tu...adakah???manusia+ haiwan= ???

    ReplyDelete
  2. macam arnab pun ada gak...tp besar benar

    ReplyDelete
  3. eiii nauzubillah.mmg takut arr tgk.betul2 wujudker kak?

    ReplyDelete
  4. nauzubillah himinzalik... ngeri lak tgk kak

    ReplyDelete
  5. Nauzubillah... hanya Allah yang maha mengetahui..

    ReplyDelete
  6. subhanallahhhh
    x tahu nak cakap ape
    tapi nampak ada tali pusat
    kesiannn nyeee

    ReplyDelete
  7. err...ape ni kak...seram je tgk..

    ReplyDelete
  8. Astagfirullah... tak terkata. Memang benar dunia ini telah uzur bila semakin banyak keanehan ditunjuk di depan mata kita...

    ReplyDelete
  9. seram.... pelik... huhu t.tau dah nk komen kak ros. moga tidak blaku musibah

    ReplyDelete
  10. semoga bertambahlah iman.banyak sungguh pengajaran yg kita dapat.

    Sesungguhnya Allah Maha mengetahui.

    jganlah kita mempersendakan ciptaan Allah.

    kerana Allah lebih tahu.

    ReplyDelete
  11. Masya Allah...! Hanya Allah yang mengetahuinya....

    ReplyDelete
  12. apa2 pon..ini tetap makhluk ciptaan allah swt

    ReplyDelete
  13. nauzubillah minzalik..hanya Allah yg tahu jenis apakah makhluk itu..dunia dah semakin uzur

    ReplyDelete
  14. Eiii..nape kepala mcm binatang tp badan mcm manusia...nauzubillah...

    ReplyDelete
  15. betul ker tu..tp x kuar lam tv pon..

    ReplyDelete
  16. Sesetengah org ada mengatakan makhluk2 aneh dah mula kuaq dari perut bumi.....cuma depa belum mengganas laie!

    Agak2nye ye, depa2 ni, spy yakjut makjut kut...! Toksah dok takut sgt la. AllahSWT dah bekalkan kita pendinding yg secukupnya. Amalkan saja!

    Or memang input otak org2 kita ni...selalu terbatas! Uhuk uhuk!!!

    ReplyDelete
  17. Kunang-kunang 10:38 (Cik Ros! mana tab reply nie?)

    Betui le tu Cik Kunang ooii...! But, bukankah setiap yg di pertontonkan AllahSWT itu....ILMU?! Jgn berserah semata-mata. Carik jawapannya!

    Uhuk uhuk!

    ReplyDelete
  18. Scary? Gerun? Seram? Alllahuakbar....

    Amende nie...? Just satu dpd penemuan baru, barangkali. Hadiah dari AllahSWT pd pertumbuhan otak kita....

    Jgb kasik benda2 camni kacau otak kita, ok! Learn how to play!

    Uhuk uhuk!!!

    ReplyDelete
  19. salam..

    YA ALLAH...

    MANUSIA & HAIWAN ????

    ReplyDelete
  20. allahu akbar...
    apa benda ni...
    sekali tengok macam keldai + orang...

    ReplyDelete
  21. isshhh seramnya tengok.. binatang ke apa... macam2 benda pelik berlaku akhir2 ni kan,..

    ReplyDelete
  22. Hai kejoralove! Panjangnye rambut....! Abg Bujang like!

    Nampak tak? Betapa Tuhan nak kasik tau kita, bahawa dlm kalangan manusia, ada banyak haiwan!

    Uhuk uhuk! Uhuk uhukkk..!(dgn awek, batuk ada lebih dari biasa!)

    "Haaaa...juai le minyak! Kut2 laku!"

    Makk! Usaha ni...usaha!

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum Inazamri,

    Tak taulah nak kata benda apa Ina...mungkin ni jugak adalah salah satu amaran dari Allah.....sentiasalah beringat ya...

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Kasihredha,

    EEEmmm....Kak Ros pun nampak macam tu la jugak Kasih.....sentiasalah kita beringat ya Kasih.....jangan lupa Allah...

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum eB,

    Allah maha segala galanya kan eB...ini mungkin satu peringatan bagi kita.....sentisalah beringat ya eB.....

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum Wan Nurul Hezrina,

    Kak Ros pun tak pasti wujud ka dak,kak Ros dapat pun dari kawan.....tapi yang pastinya kita jangan lupa akan Allah ya Wan....ini mungkin klu dari Allah supaya kita semua sentiasa beringat....

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum Norhidana,

    ya betoi tu...pasai kita tak besa tengok makluk ni sebelum ni kan....Mungkin ini kerja manusia yang perangainya binatang dan boleh jadi jugak satu amaran dari Allah....Sentiasalah kita beringat ya Norhidana......

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum Acik,

    Dah manusia pun bukan binatang pun bukan mestilah ngeri kan Acik....macam2 makluk yang pelik2 kita dok jumpa la ni kan....Sentiasalah mengingati Allah ya Acik.....sama2lah kita beringat....

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum Ogyep,

    Betoi tu Ogyep....hanya Allah yang maha mengetahui...tapi kita sebagai hambanya kena ambik tau jugak la pasai apakah Allah telah menciptakan makluk yang sebegini rupa.....mungkin klu buat kita semua supaya kita jangan lupa padaNya....Sama2lah kita mengingatinya ya....

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum ieda,

    EEmmm....kak Ros pun tengok kesian jugak....

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum CaDLyNN,

    kak Ros pun tak tau apa bendanya nih CadLyNN......kak Ros dapat dari kawan kak Ros jadi Kak Ros Nak berkongsi ngan semua....mungkin ini satu pengajaran bagi kita semua....

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum kakzakie,

    Betoi tu Kakzakie.....mungkin ni adalah tanda2 yang Allah marahkan kita....jadi jangan lupa ya Kakzakie..sama2lah kita berdoa dan sentiasalah mengingatiNya....supaya kita semua terhindar daripada kemurkaannya....

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum SSL,

    Ya SSL...itulah yang kak Ros dok harap2kan.....semoga kita semua ni dilindungi Allah daripada segala musibahnya.......sentiasalah mengingatiNya ya SSL....

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum Cinnamon,

    EEEmmmm....betoi tu Cinnamon....Kita tengok ni bukannya untuk mempersendakan ciptaan Allah,setiap ciptaan Allah tu ada sebabnya kan...Cuma hanya sekadar untuk memperingati sesama kita dan diri kak Ros jugak supaya jangan lupa akan Allah dan sentiasalah kita mengingatiNya.....

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum Lya,

    Kita tak pernah tengok pun makluk ni sebelum ni kan Lya...mestilah ia menakutkan kan....Apa pun jangan lah lupa Allah ya Lya,Dialah maha segala galanya....

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum kamariah Awang,

    Ya betoi tu kamariah,hanya Allah yang mengetahuinya.....Tapi Allah pun suruh kita ikhtiar dan berpikir pasai apa benda2 pelik ni semua diujudkan....semoga kita semua tak ditimpa musibahNya

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum kunang-kunang,

    Kak Ros pun setuju sangat...memang betoi Allah saja yang mengetahuinya....

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum LYAfrina,

    Betoi tu LYAfrina....semua makluk dan semua benda adalah ciptaanNya....

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum eddie,

    Tak tau lah eddie....tapi nampaknya tu macam hidup lagi kan....kesian sungguh kak Ros tengok....

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum ieja,

    Betoi tu ieja...tapi saja Allah nak tunjuk kat kita kan supaya jangan kita lupakanNya....Dialah maha segala galanya....

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum Zaitun,

    Tu la kan Zaitun...Mungkin benda2 ni semua klu dari Allah supaya kita semua jangan lupa padaNya dan bila2 masa ja pun Dia boleh turunkan musibah....

    ReplyDelete
  42. Assalamualaikum Fieda,

    Tu la kan Fieda....tak mustahil jugak la,ni semua kerja manusia yang suka sangat tidur ngan binatang ni....Apa pun sentiasalah beringat ya Fieda...jangan lupa Allah...

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum dwaty,

    Allah maha besar dan maha segala2galanya.....

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum Yumida,

    kak Ros pun tak pasti...tapi kalau dah kehendak Allah pasti semuanya tak mustahilkan Yumida...

    Kat TV tu bukannya semua berita wajib keluar Yumida,ada jugak yang tak keluar,mungkin pasai tak dibenarkan kot...

    ReplyDelete
  45. Assalamualaikum Sal,

    Allah tu maha segala galanya kan Sal....

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum Karukord jagau's,

    Entahlah Jagau's Kak Ros pun tak tau apa benda ni.......tu yang kak Ros letak kat sini,nak berkongsi ngan semua...

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum Bujang,

    Betoi ka bujang ...?kena berhati hati dan beringat selalu nih....

    Yang tu betoi sangat bujang...Allah ni maha pengasih,Dia dah bagi macam2 dah kat kita ni,cuma kita perlu amaikan ja...

    He.he.he lupa....nanti kak Ros letakkan ya....

    Tulah yang kak Ros cuba nak bagitau kat semua....
    Semua benda yang pelik2 ni,yang telah diwujudkan Allah mesti ada pasainya kan bujang....

    Semua kita akan mengalami simtom yang macam ni bila kita ternampak benda2 yang pelik ni kan bujang...

    EEEmmmm....boleh jadi jugak la tu....rugi tau Allah bagi otak tapi tak mau guna sepenuhnya kan bujang....

    Betoi tu...apa pun kalau kita berpikir disertakan mengingati Allah insyaallah semuanya akan menjadi baik...

    Haaaa...jangan dok like tak ketahuan bujang oiiii....tengok dulu,sapa yanga rambut panjang tu he.he.he.....

    Betoi2....kak Ros setuju...

    Ishhhh...Tak habih2 ngan batuk dia tu he.he.he.....

    Yaaaa....Usaha tu tangga kejayaan..

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum Kejoralove,

    Waalaikumsalam......Ada orang suka rambut Kejoralove tu he.he.he....

    Kak Ros pun tak tau la Kejora.....tu yang kak Ros nak kongsi nga semua orang...kot2 la ada sapa2 yang tau apa bendanya ni....

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum eita,

    Tu la kan eita...kak Ros pun nampak macam tu lah jugak...Apa pun sentiasalah beringat ya eita...

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum Aimaniman,

    Mungkin semuanya ni satu peringatan dari Allah buat kita semua....supaya kita tak lupa padaNya....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails